کتاب مدیریت خلاقیت و نوآوری در رفتار سازمانی (مدیریت)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:45
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات125
حجم فایل512 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

مقدمه. 3

تعریف خلاقیت.. 3

خلاقیت و نوآوری در افراد و سازمانها 4

مفهوم و جایگاه خلاقیت و نوآوری. 5

تفاوت خلاقیت و نوآوری. 6

انتفاع + اختراع + مفهوم = نوآوری. 6

فرآیند خلاقیت و نوآوری. 7

تکنیک های خلاقیت و نوآوری. 8

شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری. 8

ویژگیهای افراد خلاق و نوآور 9

نتیجه گیری. 10

معنای خلاقیت و نوآوری. 12

ضرورت و جایگاه خلاقیت و نوآوری و رابطه آن با شکوفایی. 13

اهمیت خلاقیت و نوآوری در سازمان. 14

ویژگی های اندیشه و عمل خلاقانه. 16

خلاقیت و مدیریت.. 16

سازمان خلاق. 20

موانع اصلی خلاقیت و نوآوری برای فرد را می توان به اختصار چنین مطرح ساخت : 22

موانع خلاقیت و نوآوری سازمانی عبارتند از: 23

کارکنان خلاق. 24

ده طریق افزایش خلاقیت : 28

ده گام و راهکار دیگر ایجاد سازمان خلاق را می توان چنین ترسیم نمود: 28

نتیجه گیری. 29

برخی از ویژگی‌های سازمان‌های خلاق عبارتند از: 31

فرایند خلاقیت.. 31

فرآیند نوآوری. 32

انواع نوآوری. 33

نقش مدیر در پرورش خلاقیت.. 33

مفهوم و ماهیت خلاقیت.. 56

● مراحل خلاقیت.. 65

معنای خلاقیت و نوآوری. 67

ضرورت و جایگاه خلاقیت و نوآوری و رابطه آن با شکوفایی. 68

اهمیت خلاقیت و نوآوری در سازمان. 69

ویژگی های اندیشه و عمل خلاقانه. 71

خلاقیت و مدیریت.. 72

سازمان خلاق. 76

موانع خلاقیت و نوآوری سازمانی عبارتند از: 79

کارکنان خلاق. 81

ده طریق افزایش خلاقیت : 85

نتیجه گیری. 87

خلاقیت در سازمان. 92

● تفاوت خلاقیت(creativity) و نوآوری (Innovation) 93

- به کار گیری حسن کنجکاوی و توان پرسیدن. 94

● محیط خلاق. 95

برای تشکیل گروههای خلاق باید به مواردی توجه کرد. 96

عوامل فردی (درونی. 98

عوامل پیرامونی (برونی. 100

● تکنیک یورش فکری یاطوفان مغزی( BRAIN STORMING) 101

راهکار های توسعه خلاقیت در سازمان ها 103

● خلاقیت.. 104

● مدیر خلاق. 109

● نتیجه‌گیری. 115

ایجاد خلاقیت و نوآوری در سازمان. 116

منابع. 125

 

مقدمه

پیوسته این سوال مطرح است که چرا کشوری پیشرفت کرده در حالی که کشور مشابه که از نظر منابع اولیه و امکانات بهره وری دارای شرایط بهتری بوده، عقب مانده است. چه عامل مهمی در شرایط مشابه باعث پیشرفت و موفقیت بعضی (کشور - گروه - فرد) و باعث عقب ماندگـی و عملکـرد ناصحیح بعضی دیگـر مــی شود؟در سالهای اخیر، تلاشهای وسیعی به وسیله بسیاری از سازمانها برای ترغیب افراد خود به خلاقیت و نوآوری انجام گرفته است. در این مقاله مفهوم و جایگاه خلاقیت و نوآوری شرایط ایجاد این مولفه ها و هم چنین ویژگیهای افراد و سازمانهای خلاق و نوآور تبیین شده است. با بهره جویی از فنون خلاقیت و نوآوری خواهیم توانست به طریقی کارآمد و اثربخش به اهداف خود برسیم و سازمان و جامعه ای توسعه یافته و پیشرو داشته باشیم .

خلاقیت و نوآوری لازمه و پیش درآمد توسعه و پیشرفت و تعالی یک سازمـان بوده و آگاهی از فنون و تکنیک‌های آن ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مدیران و سایر کارکنان سازمان است. 

در سال‌های اخیر، ثبات در محیط کار، جای خود را به بی ثباتی و عدم اطمینان، و صنایع سنتی و قدیمی جای خود را به انواع صنایع جدید و توسعه یافته داده است. این تغییرات فرصتی برای استفاده از مهارت‌های قدیمی باقی نگذاشته و در حقیقت آینده را با تهدیدات و فرصت‌های زیادی مواجه ساخته است، زیرا هر اختراع و نوآوری، تغییری را پدید می‌آورد که می‌تواند به نوبه خود فرصتی را برای افراد و سازمان‌های خلاق و هوشمند به وجود آورد که بتوانند از این فرصت استفاده بهینه داشته باشند. 

امروزه تلاش‌های وسیعی به وسیله بسیاری از سازمان‌ها برای ترغیب افراد به خلاقیت و نوآوری انجام می‌شود. موسسات و سازمان‌های تولیدی و خدماتی این امر مهم را تشخیص داده و به طور مداوم، ایده‌ها و کالاها و خدمات جدید را ارائه  می‌دهند، و در جهت بهبود سازمانی می کوشند.

تعریف خلاقیت

خلاقیت برای افراد دارای معانی مختلف است ولی عوامل مشترک در تمام این معانی این است که خلاقیت همیشه عبارت از پرداختن به عوامل قبلی با رویکرد ترکیب این عوامل در الگویی جدید و یا پرداختن به عوامل جدیدی با رویکرد خلاقانه به منظور ایجاد الگوها و ایده‌های کاربردی جدید است. 

تلاش‌های خلاقیت وسیله‌ای برای نوآوری است. خلاقیت بیشتر یک فعالیت فکری و ذهنی است و نوآوری بیشتر جنبه عملی داشته و در حقیقت محصول نهایی عمل خلاقیت است. 

تعریف‌های بسیاری از از سوی صاحبنظران در خصوص خلاقیت شده است، در این بخش برخی از این تعاریف را بررسی می‌کنیم:

طبق نظر گیلفورد خلاقیت به معنای حل یک مشکل یا سلسله‌ای از مسائل کوچک و بزرگ است. 

به نظر راجرز خلاقیت اظهار وجود و استقلال طلبی و حفظ شخصیت انسان است. 

پاپالیا خلاقیت را توانائی دیدن چیزها در یک نظر نو و معمولی، دیدن مشکلاتی که هیچکس دیگر، امکان تشخیص موجود بودن آنها را نمی دهد و سپس ارائه رهیافت‌های جدید، غیرمعمولی و اثربخش می داند. 

لوتانز استاد رفتار سازمانی، خلاقیت را به وجود آوردن تلفیقی از اندیشه‌ها و رهیافت‌های افراد و یا گروه‌ها در یک روش جدید، تعریف کرده است. 

از تعریف‌های عنوان شده نتیجه گیری می شود، که خلاقیت را می توان تولید ایده‌ها، رهیافت‌ها و مفاهیم اصیل، بدیع و جدیدی همراه با رفتارهای انطباق پذیر دانست.  

خلاقیت و نوآوری در افراد و سازمانها

پیوسته این سوال مطرح است که چرا کشوری پیشرفت کرده در حالی که کشور مشابه که از نظر منابع اولیه و امکانات بهره وری دارای شرایط بهتری بوده، عقب مانده است. چه عامل مهمی در شرایط مشابه باعث پیشرفت و موفقیت بعضی (کشور - گروه - فرد) و باعث عقب ماندگـی و عملکـرد ناصحیح بعضی دیگـر مــی شود؟در سالهای اخیر، تلاشهای وسیعی به وسیله بسیاری از سازمانها برای ترغیب افراد خود به خلاقیت و نوآوری انجام گرفته است. در این مقاله مفهوم و جایگاه خلاقیت و نوآوری شرایط ایجاد این مولفه ها و هم چنین ویژگیهای افراد و سازمانهای خلاق و نوآور تبیین شده است. با بهره جویی از فنون خلاقیت و نوآوری خواهیم توانست به طریقی کارآمد و اثربخش به اهداف خود برسیم و سازمان و جامعه ای توسعه یافته و پیشرو داشته باشیم .

خلاقیت و نوآوری لازمه و پیش درآمد توسعه و پیشرفت و تعالی یک سازمـان و جامعه است و آگاهی از فنون و تکنیک های آن ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مدیران، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان به این رشته است .

امروزه ثبات در محیط کار، جای خود را به بی ثباتی و عدم اطمینان داده است و صنایع سنتی و قدیمی که جای خود را به انواع جدید و توسعه یافته آن داده است. فرصتی برای استفاده از مهارتهای قدیمی نمی گذارد و در حقیقت آینده را با تهدیدات و فرصتها مواجه ساخته است، زیرا هر اختراع و نوآوری، تغییری را پدید می آورد که می تواند به نوبه خود فرصتی را برای کسانی به وجود آورد که بتوانند از این فرصت استفاده بهینه کنند .

موسسات و سازمانهای تولیدی و خدماتی باید این امر مهم را تشخیص داده و به طور مداوم، کالاها و خدمات جدید را ارائه دهند، یا در جهت بهبود آن بکوشند. خلاقیت و نوآوری باتوجه به ماهیتش بر ناشناخته ها دلالت دارد و با خود ریسک را به همراه می آورد که البته ممکن است نتایج رضایت بخشی را باتوجه به مقادیر سرمایه گذاری شده در آن، به وجود نیاورد. باوجود این، قصور سرمایه گذاری در ایجاد آن ممکن است شرایط خاصی را فراهم آورد که به ناکامی سازمان منجر شود. از این رو محققان و نظریه پردازان بسیاری بر اهمیت توجه به این موضوع تاکید کرده اند. به طور نمونه شومپتر (SHUMPTER)به عنوان یکی از اولین پیشگامان، اهمیت این مسئله را برای موفقیت موسسات و به طور کلی تاثیر آن بر روی کل جامعه متذکر گردیده است .

مفهوم و جایگاه خلاقیت و نوآوری

تحقیق در مورد خلاقیت و عناصر تشکیل دهنده آن، بیش از یک قرن پیش توسط دانشمندان علوم اجتماعی شروع شد، ولی انگیزه اساسی برای پژوهش بیشتر در سال 1950 توسط گیلفورد ایجاد گردید. گیلفورد (GUILFORD) خلاقیت را با تفکر واگرا (دست یافتن به رهیافتهای جدید برای حل مسائل) در مقابل تفکر همگرا (دست یافتن به پاسخ صحیح) مترادف می دانست.

استاد رفتار سازمانی، خلاقیت را به وجود آوردن تلفیقی از اندیشه ها و رهیافتهای افراد و یا گروهها در یک روش جدید، تعریف کرده است. بارزمن خلاقیت را فرآیند شناختی از به وجود آمدن یک ایده، مفهوم، کالا یا کشفی بدیع می داند.

خلاقیت همچون عدالت، دموکراسی و آزادی برای افراد دارای معانی مختلف است ولی یک عامل مشترک در تمام خلاقیتها این است که خلاقیت همیشه عبارتست از پرداختن به عوامل جدیدی که عامل خلاقیت در آنها موجود بوده و به عنوان مجموع میراث فرهنگی عمل می کنند ولی آنچه که تازه است ترکیب این عوامل در الگویی جدید است تلاشهای خلاقیت وسیله ای برای نوآوری است. خلاقیت بیشتر یک فعالیت فکری و ذهنی است و نوآوری بیشتر جنبه عملی دارد و در حقیقت محصول نهایی عمل خلاقیت است

نوآوری مهارتی است که با بسیاری همکاریهای دیگر همراه است. نوآوری به دگرگونیهای عمده در زمینه پیشرفتهای تکنولوژیک یا ارائه تازه ترین مفاهیم مدیریت یا شیوه های تولید، اطلاق می شود. نوآوری پدیده ای واقعاً چشمگیر و جنجالی است. نوآوری عموماً پدیده ای نادر است که فقط در عده ای خاص می توان آن را سراغ گرفت .

اصطلاح نوآوری را در یک مفهوم وسیع به عنوان فرآیندی برای استفاده از دانش یا اطلاعات مربوط به منظور ایجاد یا معرفی چیزهای تازه و مفید به کاربرد، وارکینگ (VARKING) نیز توضیح می دهد که: نوآوری هر چیز تجدید نظر شده است که طراحی و به حقیقت درآمده باشد و موقعیت سازمان را در مقابل رقبا مستحکم کند و نیز یک برتری رقابتی بلندمدت را میسر سازد. به عبارتی نوآوری خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا رساند .

بنابراین، در یک تعریف کلی می توان نوآوری را به عنوان هر ایده ای جدید نسبت به یک سازمان و یا یک صنعت و یا یک ملت و یا در جهان تعریف کرد.

تفاوت خلاقیت و نوآوری

اگرچه واژه خلاقیت با نوآوری به طور مترادف استفاده می شود اما غالب محققان معتقدند که دو اصطلاح نوآوری و خلاقیت باید به طور جدا مدنظر قرار گیرند، چرا که دارای معانی و تعاریف جداگانه ای هستند (مهر، 1969). خلاقیت اشاره به آوردن چیزی جدید به مرحله وجود دارد، در حالی که نوآوری دلالت برآوردن چیزی جدید به مرحله استفاده دارد. (دیویس، 1969) همچنین (رزنفلد و سروو، 1990) ماهیت خلاقیت یا اختراع را از نوآوری به وسیله معادله زیر تف

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق و پژوهش-تیزهوشی و راههای پرورش کودکان تیزهوش در خانواده (روانشناسی و روانپزشکی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:45
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات40
حجم فایل70 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

 

مقدمه: 2

كودك تیز هوش.. 3

خصوصیات كودكان تیزهوش.. 5

خصوصیات شخصیتى تیزهوشان5

شناخت و گزینش كودكان تیزهوش.. 6

ضرورت شناسایى استعدادهاى درخشان7

تاریخچه مختصرى از آموزش و پرورش كودكان استثنایى (تیزهوش.. 8

جهش تحصیلى10

كودكان تیزهوش چه كسانی هستند11

نیازهای خاص كودكان تیزهوش.. 13

آموزش كودكان تیزهوش.. 14

تعریف تیزهوشی16

تعریف نبوغ و افراد نابغه16

تعریف خلاقیت و افراد خلاق17

هوش و خلاقیت.. 17

ویژگی های کودکان تیزهوش.. 18

ویژگی های شناختی18

ویژگی های عاطفی18

ویژگی های اجتماعی19

تشخیص و ارزیابی دانش آموزان تیزهوش.. 19

عوامل مؤثر در تیزهوشی20

اقدامات آموزشی برای دانش آموزان تیزهوش.. 22

محورهای آموزشی دانش آموزان تیزهوش.. 23

غنی سازی23

تسریع سازی23

برنامه های آموزشی ویژه در مدارس خاص... 24

شناسایی دانش آموزان تیز هوش با استفاده از آزمونها 27

ویژگیهای تیزهوشان از نظر ترمن: 27

سبب شناسی28

کم پیشرفتی کودکان سرآمد: 30

خصوصیات معلمان دانش آموز سرآمد از نظر لیندزی30

ملاحظات ویژه در تعلیم و تربیت کودک پیش دبستانی سرآمد: 31

نتیجه گیری: 32

ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان33

منابع39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

مفهوم تیزهوشی برای طیف وسیعی از دانش آموزان با توانایی های فوق العاده در حیطه هایی مانند هوش، خلاقیت، مهارت های نظری، توانایی رهبری و امور هنری به کار می رود. به طور کلی به دلیل عدم اتفاق نظر روان شناسان در تعریف هوش، تعاریف متفاوتی برای تیزهوشی ارائه شده است.نابغه به فردی گفته می شود که با ابتکار و توانایی خود بتواند از عهده ی کارهای ابداعی و اختراعی و برنامه ریزی های مهم که افراد دیگر از انجام آن عاجزند برآید و نظریات و کشفیات وی از لحاظ کیفی و کمّی قابل ارزش و خارق العاده باشد.
به طور کلی استعداد بیش از حد، کنجکاوی، وسواس و علاقه ی شدید به کارهای ابتکاری از خصوصیات افراد نابغه به حساب می آید همه ی ما می توانیم در ذهن خود فرد یا افرادی را که هوش بالایی دارند مجسم کنیم. ما تحت تأثیر دانش و مهارت های آنها قرار می گیریم و گاه متعجب می شویم که آنها چگونه می توانند با صرف کوشش بسیار کمی مطالب زیادی را یاد بگیرند. گاهی اوقات فکر می کنیم این هوش از کجا آمده است؟ آیا این هوش فقط ناشی از عوامل ژنتیکی است و یا والدین و معلمان این دانش آموزان برای شکوفایی هوش آنها تلاش کرده اند؟ آیا افراد دیگری در جامعه وجود دارند که از هوش بالایی برخوردار باشند ولی به دلایل زیادی هوش آنها کشف نشده و یا افزایش پیدا نکرده است؟
آنچه اهمیت دارد این است که معلمان باید با توجه به توانایی های دانش آموزان، کیفیت آموزش خود را بالاتر ببرند و راه هایی برای رشد توانایی ها و خلاقیت دانش آموزان فراهم کنند. زیرا بسیاری از این افراد در آینده دانشمندان، هنرمندان و اقتصاددانان جامعه خواهند شد. دانش آموزان تیزهوش به تنهایی نمی توانند توانایی های بالقوه ی خود را ظاهر کنند و هوش آنها به شکل ماده ی اولیه ای است که باید شکل بگیرد. در این مبحث تلاش می کنیم تا این افراد را بهتر کشف کنیم و بهترین شیوه ها را برای تحول آنها برگزینیم.
از دیدگاه سنتی تیز هوشی مبتنی بر هوش کاملی است که بوسیله یک تست هوشی وانفرادی  اندازه گیری می شود.از تستهایی که معمولاً برای سنجش هوش بکار می رود ، می توان از آزمون هوشی استنفورد- بینه و آزمون هوشی تجدید نظر شده و کسلر که مخصوص کودکان ساخته شده است ، نام برد. از نظر سنتی ، کودکان تیز هوش شناخته می شدند که نمره آنها در آزمون استنفورد وکسلر از سطح بخصوصی بالاتر باشد یکی از تعاریفی که از تیز هوشی به عمل آمده و منحصراً بر مبنای هوشی صورت گرفته است ، تعریفی است که بوسیله لوئی ترمن و همکارانش در مطالعه کلاسیک خود ارائه داده اند .این تعریف که بر اساس بهره هوشی تحت عنوان مطالعات ژنتیک درباره تیز هوشی منتشر شده است. این تعریف در تحقیقات و برنامه های زیادی که مخصوص تیز هوشان اجرا شده است مورد استفاده قرار گرفته است اما در سالهای اخیر نارضایی گسترده ای در برابر کاربرد بهره هوشی بعنوان تنها عامل تعیین کننده در تعریف تیز هوشان به وجود آمده است.دلایلی که برای این نارضایی عنوان شده است ، عبارت است از :شناخت محدودیتهایی که در  آزمونهای بهره هوشی وجود دارد ، مفهوم سازی مجدد از ماهیت هوش و تحقیقات و تفکرات جدیدی که درباره کیفیت وچگونگی هوش ارائه شده است.

كودك تیز هوش

كودكان تیزهوش یا پرتوان برخلاف سایر كودكان استثنایى ممكن است در تمام دوران زندگى خود شناخته نشوندو كسى به نبوغ ذاتى آنان پى نبرد.

یك كودك تیزهوش موجودى است كه عوامل ارثى و محیطى او را به صورت فردى پیچیده، استثنایى و باهوش تر از افراد عادى درآورده است.

كودكان تیزهوش نیازمندند كه با كودكانی كه از لحاظ سنی و توانایی با آنها مشابه اند، دوست شوند. بزرگترین مساله برای كودكان تیزهوش بخصوص در سال های اولیه دبستان ممكن است این باشد كه آنها نسبت به سن شان بیش از حد می دانند و همین امر سبب می شود كه توسط همسالان خود تحت فشار قرار بگیرند كه هوش و كنجكاوی خود را بروز ندهند.

ودر این تحقیق سعی شده است تمام جنبه های كودكان تیز هوش مورد برسی قرار گیرد .امید است با وجود امكانات كم وكتب كم مطالب گردآوری شده مفید ومورد استفاده قرار گیرد.

تعریف كود كان تیزهوش
كودكان تیزهوش یاپرتوان برخلاف سایر كودكان استثنایى ممكن است در تمام دوران زندگى خود شناخته نشوندو كسى به نبوغ ذاتى آنان پى نبرد. بسیارى از انواع كودكان استثنایى به سهولت حتى ازطرف افراد عادى مشخص مى شوند . یك كودك نابینا یا عقب مانده ذهنى به زودى از روزهاوماه هاى اول زندگى، توسط اطرافیان تشخیص داده مى شود و از همان موقع اطرافیان درصدد چاره جویى یا لااقل مراجعه به پزشك، مدرسه و مربى متخصص برمى آیند. ولى كودك تیزهوش چون علامت مشخصى ندارد و از طرفى كمتر كسى با روحیه و رفتار او آشنایى داردممكن است سال ها و حتى تا پایان زندگى شناخته نشود. نبوغ نباید الزاماً در تمامرشته ها وموضوعات در كودكى ظاهر گردد. چه بسا كودك تیزهوشى كه در برخى از رشته هااز استعدادى شگرف برخوردار است در بعضى از دروس یا مطالب در حدى عادى و متوسط رشدنماید. لذا نباید تصور كرد كه كودكى تیزهوش است كه در تمامى جهات مستعد و پرتوانباشد. به طور كلى مى توان گفت نخستین شرط تیزهوشى داشتن هوش بهرى (IQ) حدود بیش از ۱۳۰است و در جوار این بهره هوشى ممتاز، قدرت خلاقه، توانایى در استدلال و ابتكاردر كار رانیز باید در نظر گرفت. زودرسى استعداد و علاقه به رقابت با كودكان بزرگترنیز از جمله مشخصاتى است كه نزدكودكان تیزهوش دیده مى شود و اصولاً اینگونه كودكانو نوجوانان به جاىبازى با همسالان، بازى و مباحثه با همفكران را ترجیح مى دهند وبه همین سبب اكثراً در گروه سنى بزرگترها جایى براى خود باز مى كنند
بررسى عده اى از متخصصان از جمله كالاهان (Callahan)نشان دهنده آن است كه تیزهوشى در بین پسران بیش از دختران است و به عقیده وى در یك گروه سنى عده مذكران باهوش ازمؤنث ها بیشتر است. ولى آیا به واقع تیزهوشى با جنسیت رابطه اى دارد یا نه نیاز به بررسى هاى بیشترى دارد و هنوز به ثبوت نرسیده است. چندین پژوهش از جمله تحقیق ترمن(Terman) حاكى از آن است كه تیزهوشى در برخى جوامع و در مورد برخى ازگروه هاىاجتماعى ممكن است بیش از گروه هاى دیگر باشد و دنباله تحقیقات وى و مارتین نشان دهنده آن است كه كودكان تیزهوش از نظر سلامت، و به خصوص جنب وجوش و داشتن انرژىبر كودكان هم سن وسال عادى خود برترى دارند. هیچ یك از این تحقیقات را نمى توان به عنوان اصلى ثابت یا واقعیتى تغییرناپذیر پذیرفت و ممكن است بررسى تحقیق در آینده جز آنچه ابراز شده است را ثابت نماید.

خصوصیات كودكان تیزهوش 
یك كودك تیزهوش موجودى است كه عوامل ارثى و محیطى او را به صورت فردىپیچیده، استثنایى و باهوش

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

جزوه کتاب زبان انگلیسی عمومی ( دانشگاه پیام نور ) (جزوه)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:45
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات23
حجم فایل17.367 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

توضیحات:
جزوه لغات مهم کتاب زبان انگلیسی عمومی مربوط به درس زبان خارجه ( براساس منبع دانشگاه پیام نور ) همراه با ترجمه فارسی، به انضمام چکیده نکات گرامری فصول مختلف کتاب و همچنین  نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور با پاسخنامه، مناسب برای تمامی دانشجویان دانشگاه پیام نور با کد رشته 1212256 و 1212255 .

محتویات محصول:
- لغات مهم و کلیدی دروس مختلف کتاب
- لغات پرتکرار ویژه شب آزمون و جمع بندی
- 5 نوبت آزمون جامع با پاسخنامه کاملا تشریحی
- چکیده گرامر دروس مختلف کتاب
- بانک نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور:
نیمسال اول 96 - 95 با پاسخ نامه کلیدی
تابستان 1395 با پاسخ نامه کلیدی (دو سری )
نیمسال دوم 95 - 94 با پاسخ نامه کلیدی ( دو سری )
نیمسال اول 95 - 94 با پاسخ نامه کلیدی ( دو سری )
تابستان 1394 با پاسخ نامه کلیدی ( دو سری )

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاور پوینت روشهای منابع تامین مالی (مدیریت)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:44
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات11
حجم فایل63 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

روشهای تولید چرخ دنده (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:44
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات18
حجم فایل923 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

روشهای ساخت چرخ دنده 

هاب زنی 

کله زنی 

فرز کاری 

معایب

مزایا 

روشهای پرداخت 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت جوشکاری و نماد های ان (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:44
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلppt
تعداد صفحات42
حجم فایل23.841 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

توضیحات کامل جوشکاری روشهای ان و چگونگی نمایش ان در نقشه 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تولید میلگرد به روش نورد گرم (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:44
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات29
حجم فایل799 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعریف محصولات 

موارد کاربرد ان 

شناساندن صنعت نورد 

انواع نورد 

خصوصیات کار گرم 

تاثیر شعاع غلطک 

ارایش غلطک 

تاثیر ضخامت 

و............موارد بسیاری که در این فرایند موثرهستند و نتایج انها 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

نقشه قلاب جرثقیل (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:43
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلrar
تعداد صفحات1
حجم فایل537 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

قالب فلزی کشش در اتوکد (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:43
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdwg
تعداد صفحات10
حجم فایل561 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت-نقش پی ها و بادبندها در مهار زلزله در سازه (فنی و مهندسی)

سه شنبه 10 بهمن 1396
9:43
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات90
حجم فایل5.4 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

انواع قابهای مهار شده با بادبندهای متداول .

 

تیرها ، ستونها و بادبندها بعنوان یک سیستم خرپایی قائم چیده شده استاین سیستم به صورت یک خرپا در برابر نیروی جانبی زلزله مقاومت    می کند .

 

نوع ویژه اعضای بادبند که استفاده شده : بادبندهای کمانش ناپذیر بادبندهای کمانش ناپذیر هم در کشش وهم در فشار جاری شده و کمانش نمی کنند !!

قابهای مهار شده بابادبندهای کمانش ناپذیر برای تحمل تغییر شکل های غیر الاستیک قابل ملاحظه ، هنگامی که تحت بارهای حاصل از حرکت های زمین لرزه طرح قرار می گیرند ، در نظر گرفته می شوند .

 

  1. ‫عملکرد پی ها در هنگام زلزله ‫غالبا پی ها در ساختگاههایی که پتانسیل جابجایی زمین در ‫اثر گسلش، زمین لغزش یا روانگرایی وجود ندارد، عملکرد ‫خوبی دارند. ‫گسلها در مواقعی که نیروهای وارد شده بر سنگهای سازنده ‫پوسته زمین بیش از حد تحمل آنها باشد، بوجود می آیند. ‫در صورت وجود گسل در ساختگاه مورد مطالعه، اطلعات ‫زیر ضروری است: ‫• درجه فعالیت گسل بر اساس سن آخرین حرکت گسل ‫• نوع گسل بصورت امتداد لغز، عادی، معکوس ‫• جهست حرکست گسسل در ارتباط بسا هندسسه و موقعیت ‫ساختمان ‫• اندازه جابجایسی های قائسم و افقسی بر مبنای سسطح خطر
  2. ‫عوامل موثر در خرابی پی ها در هنگام ‫زلزله ‫بررسسی هسا بر اسساس شواهسد گسسیختگی هسا در حیسن زلزله ‫نشان می دهد که عوامل زیر بصورت جداگانه و یا توام ‫می تواند باعث خرابی پی ها گردد: ‫• مشکلت مربوط به مقاومت برشی: ناشی از اضافه برآورد ‫مقاومست برشسی، کاهسش مقاومست برشسی بر اثر وقوع ‫روانگرایی و کاهش مقاومت رسهای حساس بر اثر وقوع ‫زلزله می باشد. ‫• بارهای سسازه ای اضافسی و شرایسط اعمال تنسش بیشتر ‫حاصسل از بارهای زلزلسه: بدیسن صسورت کسه با اعمال بار ‫جانبسی حاصسل از زلزلسه و تحمیسل کشسش و فشار بر پی، ‫بارها و تنشهایی بیشتر بر پی اعمال می گردد که خود آنها
  3. ‫عوامل موثر در خرابی پی ها در هنگام ‫زلزله ‫• تغییرات در وضعیت سایت: بر اثر وقوع زلزله ممکن ‫است سطح آب زیرزمینی و فشار آب منفذی تغییر ‫کرده و جابجاییهای سطحی رخ دهد.
  4. چگونگی خسارتها در پی های منفرد در ‫هنگام زلزله
  5. ‫توان باربری خاک ‫با در نظر گرفتن بارهای زلزله در طراحی به روش ‫تنشهای مجاز، افزایش 33 درصد مقاومت مصالح و ‫یآ توان باربری مجاز خاک توصیه می شود. رعایت ‫این دستورالعمل در موارد زیر صادق است: ‫• بستر متشکل از توده سنگها باشد که پس از وقوع ‫زلزله سالم و دست نخورده باقی بماند. ‫• بسکتر از خاکهای متراککم یکا خیلکی متراککم تشکیل ‫شده باشد. ‫• بستر از خاکهای پیش تحکیم یافته رس و یا خاکهای ‫رس از نوع سفت تا سخت باشد
  6. ‫عملکرد پی ها در هنگام زلزله ‫مدلسکازی رفتار غیکر خطکی خاک بکا در نظرگرفتکن یک رفتار ‫السکتوپلستیک معادل در تحلیکل صکورت می پذیرد. برای ‫ملحوظ داشتککن اثککر عدم اطمینان در تعیین مقدار ‫پارامترهای معرف رفتار خاک در تحلیل و نیز تغییر مقادیر ‫این پارامترها در حین وقوع زلزله، لزم است کرانه های ‫بال و پایینی برای سختی و مقاومت پی در نظر گرفته شود. ‫پی های ساختمان باید حتی المقدور بر روی یک سطح افقی ‫ساخته شود و در مواردی که به علت شیب زمین و یا علل ‫دیگر احداث همه آنها در یک تراز میسر نمی باشد، باید هر ‫قسمت از آنها بر روی یک سطح افقی قرار داده شود.
  7. ‫عملکرد پی ها در هنگام زلزله ‫برای محاسبه سختی پی، ابتدا باید مدول برشی اولیه خاک ‫)0‪ (Gاز رابطه زیر محاسبه گردد: ‫2‪γVs ‫= 0‪G ‫‪g ‫مدول برشکی اولیکه را مکی توان بکا استفاده از آزمایشهای ‫ژئوس کایزمیک و اندازه گیری س کرعت موج برشی در ‫ک ‫ک ‫کرنشهای کوچک بدست آورد. ‫در صورت عدم امکان انجام آزمایش، مدول برشی می تواند ‫با تایید متخصص ژئوتکنیک از برخی روابط از جمله رابطه ‫صفحه بعد بدست آید:
  8. ‫عملکرد پی ها در هنگام زلزله ‫′ ‫0‪σ ‫) ‪G0 = 4375( N ‫3 /1 ‫06 1 ‫مدول برشی اولیه بر حسب کیلو ‫پاسکال ‫مقاومت نفوذ استاندارد نرمالیزه شده در ‫آزمایش ‪SPT ‫تنش موثر در عمق مورد بررسی بر حسب ‫کیلوپاسکال
  9. ‫عملکرد پی ها در هنگام زلزله ‫مدول برشی خاک که با افزایش کرنش، کاهش می ‫یابد می تواند بر اساس شتاب حداکثر سطح زمین ‫بصورت زیر تخمین زده شود )0‪(G/G ‫0=‪g max ‫4.0=‪g max ‫1.0=‪g max ‫0=‪g max ‫طبقه بندی ‫نوع زمین ‫00.1 ‫00.1 ‫00.1 ‫00.1 ‫‪I ‫9.0 ‫59.0 ‫00.1 ‫00.1 ‫‪II ‫6.0 ‫57.0 ‫59.0 ‫00.1 ‫‪III ‫1.0 ‫05.0 ‫09.0 ‫00.1 ‫‪IV

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به baharan است. || طراح قالب bestblog.ir