پاورپوینت ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM) (حسابداری)

دوشنبه 18 دی 1396
16:13
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلppt
تعداد صفحات17
حجم فایل574 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: پاورپوینت ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM)

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 17 اسلاید

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار- مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ارزش گذاری به روش ارزش فعلی سود سهام(DDM)" در حجم 17 اسلاید  همراه با توضیحات کامل می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار - مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسکمورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

جریان نقدی مورد انتظار

موارد بکارگیری DDM

جریان نقدی آزاد(FCF)

مدلFCF

مدل سود باقیمانده (RI)

تعیین نرخ تنزیل

مدل فاما و فرنچ

مدل  BIRR

روش دوم محاسبه هزینه حقوق صاحبان سهام

مدل DDM

مراحل رشد شرکت

مدل DDM  چند دوره ای

عوامل مالی تعیین کننده نرخ رشد

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پروژه و تحقیق-كاربرد كامپوزیت‌های FRP و مواد نانو ساختار در ساختمان سازی و بررسی دوام آنها (معماری)

دوشنبه 18 دی 1396
16:12
جمشید راد
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات60
حجم فایل675 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ترکیب دو یا چند ماده با یکدیگر به طوری که به صورت شیمیائی مجزا و غیر محلول در یکدیگر باشند و بازده و خواص سازه‌ای این ترکیب نسبت به هر یک از اجزاء تشکیل دهنده آن به تنهایی‌، در موقعیت برتری قرار بگیرد را کامپوزیت می‌نماند‌. به عبارت دیگر کامپوزیت به دسته‌ای از مواد اطلاق می‌شود که آمیزه‌ای از مواد مختلف و متفاوت در فرم و ترکیب هستند و اجزاء تشکیل دهنده آنها هویت خود را حفظ کرده، در یکدیگر حل نشده و با هم ممزوج نمی‌شوند. با توجه به این امر، کامپوزیت از آلیاژ فلزی متفاوت است.

مهم‌ترین مزیت مواد کامپوزیتی آن است که با توجه به نیازها، می‌توان خواص آنها را کنترل کرد. به طور کلی مواد کامپوزیتی دارای مزایای زیر هستند.

  • مقاومت مکانیکی نسبت به وزن بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی بالا
  • خصوصیات خستگی عالی نسبت به فلزات
  • خواص عایق حرارتی خوب

دسته‌بندی کامپوزیت‌ها از دیدگاه زیستی

  • کامپوزیت‌های طبیعی مانند استخوان، ماهیچه، چوب
  • کامپوزیت‌های مصنوعی(مهندسی)

دسته‌بندی کامپوزیت‌های مهندسی از لحاظ فاز زمینه ماتریس

  • CMC کامپوزیت‌های با زمینه‌ سرامیکی Ceramic Matrix Composites
  • PMC کامپوزیت‌های با زمینه‌ پلیمریPolymer Matrix
  • MMC کامپوزیت‌های با زمینه‌ فلزی Mettal Matrix Composites

کامپوزیت‌های پایه پلیمری ( PMC‌)

‌کامپوزیت‌های پایه پلیمری مهم‌ترین دسته از کامپوزیت‌ها هستند. طیف وسیعی از صنایع‌، از صنایع رده بالا مثل تولید قطعات هواپیما گرفته تا صنایع رده پایین مثل تولید سینک ظرفشویی و …. از کامپوزیت‌های پایه پلیمری تولید می‌شوند و درحال حاضر ۵۹ درصد بازار کامپوزیت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل بزرگترین زیر مجموعه مواد مرکب محسوب می‌گردند .‌

امروزه اغلب صنایع از مزایای منحصر به فرد این مواد بهره می‌جویند و ردپای کامپوزیت‌ها را در حوزه‌های زیر می‌توان جستجو نمود.

  • ‌صنایع حمل و نقل شامل حمل و نقل هوایی ، جاده ای ، ریلی و دریایی
  • ‌صنایع نظامی و هوا – فضا
  • صنایع انرژی در حوزه های تولید و انتقال برق ، صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی
  • ‌صنعت ساخت و ساز شامل صنایع زیر بنایی و صنعت ساختمان
  • صنایع خودرو و قطعه سازی
  • ‌صنایع مبلمان شهری
  • وسایل خانگی
  • ‌لوازم ورزشی

کامپوزیت های پایه پلیمری در حال حاضر تنها به میزان ۱ درصد نسبت به شروع کاربری خود یعنی صنایع هوا – فضا کاربرد دارند و قسمت عمده الباقی در صنایع ساخت و ساز و حمل و نقل به کار گمارده می‌شوند‌. درحقیقت توسعه فناوری تولید کامپوزیت‌های پایه پلیمری این امکان را فراهم کرده است تا اغلب صنایع از مزایای منحصر به فرد این مواد بهره جویند. مطابق آمار ارائه شده، بیشترین میزان مصرف کامپوزیت‌ها معطوف به صنعت ساخت و ساز مشتمل بر ساختمان ابر سازه ها‌، صنایع نفت و گاز و لوله هستند.

مزایای کامپوزیت‌های پایه پلیمری

مزایای سازه‌های مبتنی بر کامپوزیت‌های پلیمری نسبت به نمونه‌های سنتی بتنی‌، چوبی و فلزی که باعث نفوذ آنها درگستره وسیعی از صنایع مختلف شده است‌، بشرح ذیل است.

  • کاهش وزن سازه ساخته شده با توجه به معماری قابل تغییر بر اساس خواست طرح
  • ایمن بودن در برابر پدیده خوردگی
  • قابلیت تحمل بارهای سیکلی و مقاومت بسیار مناسب در برابر پدیده خستگی
  • سادگی روشهای تولید و امکان تولید اشکال بسیار پیچیده باروشهای بسیار آسان ، کارآمد و مقرون به صرفه
  • سهولت فرایندهای تعمیر و عیب یابی
  • ضریب انبساط حرارتی پایین و عایق مناسب حرارتی
  • عایق الکتریکی
  • بهبود اتصالات و امکان تولید یکپارچه
  • خصوصیات ارتعاشی بسیار مناسب و مقاوم بودن نسبت به پدیده تشدید در ارتعاشات نسبت به فلزات
  • قابلیت مونتاژ آسان

کامپوزیت‌‌های ساختمانی

کامپوزیت‌‌های ساختمانی (Structural Composites) از پرکاربرد‌ترین مواد کامپوزیتی محسوب می‌شوند. زیرا به دلیل افزایش جمعیت در سراسر دنیا و روند رو به کاهش منابع طبیعی و سوخت‌های فسیلی، استفاده از مواد مصنوعی در مصارف مختلف،لازم است و به نظر می رسد که کامپوزیت‌ها از جمله این مواد هستند. به عبارت دیگر از کاربرد‌های شاخص مواد کامپوزیتی، استفاده از آن‌ها در صنعت ساختمان بوده که جایگزین مناسبی برای آهن و چوب در مصارف ساختمانی است. به طور کل مقاومت بسیار بالا و وزن بسیار کم، کاربری کامپوزیت‌ها را ساده کرده است. اصولا سازه‌­های ساختمانی مخصوصاً سازه­‌های بتن آرمه در هنگام اجرا یا بهره ­برداری به دلایل مختلف از جمله ضعف اولیه یا عمر زیاد، تحت اثر عوامل مختلف محیطی یا مکانیکی تضعیف می‌شوند. روش‌­های سنتی تقویت این سازه‌ها نیز با مشکلاتی همراه است. بنابراین تعمیر و تقویت خارجی و داخلی سازه‌ها با مواد کامپوزیتی و یا ساخت سازه‌های تمام کامپوزیتی می‌تواند بر طول عمر و کیفیت ساختمان کمک شایانی داشته باشد.

دلایل استفاده از ساختارهای کامپوزیتی در مصارف ساختمانی

معماری

ظاهر ساختمان یکی از مشخصه‌های اصلی از جنبه زیبایی شناختی است. با استفاده از کامپوزیت‌‌های ساختمانی می‌توان در زمینه‌های زیر فعالیت کرد.

  • پل‌ها و دهنه‌های طویل‌تر
  • تیرهای نازک‌تر
  • ستون‌های با ظرافت بیشتر
  • طراحی متنوع تر

اقتصادی

در کلیه فعالیت‌های اقتصادی، برآورد هزینه از جمله پارامترهای اصلی است. توجه به این گزینه در صنعت ساخت و ساز به دلیل فراگیر بودن و روند رو به رشد قیمت مصالح ساختمانی مهم و ضروری است. استفاده از کامپوزیت‌‌های ساختمانی منجر به :

  • کاهش وزن تجهیزات مورد استفاده در ساختمان
  • کاهش سطوح نیازمند به آبکاری و پوشش دهی
  • ایجاد پل‌های طولانی تر همراه با کاهش وزن
  • ساخت اتاق‌های بدون ستون
  • کاهش زمان و هزینه مورد نیاز برای ساخت ساختمان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاورپوینت ابزارهای سنجش ارزش افزایی (حسابداری)

دوشنبه 18 دی 1396
16:12
جمشید راد
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات38
حجم فایل978 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: پاورپوینت ابزارهای سنجش ارزش افزایی

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 38 اسلاید

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار- مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ابزارهای سنجش ارزش افزایی" در حجم 38 اسلاید  همراه با تصاویر و توضیحات بسیار کامل و همچنین مثالهای تشریحی می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار - مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسکمورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

EVA  واﻧﺪازهﮔﻴﺮی آن

ﻣﻨﻄﻖ ارزش اﻓﺰوده اﻗﺘﺼﺎدی

اﻧﺪازه ﮔﻴﺮیEVA

ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ

رویکردهای ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌـﻲ 

روﻳﻜﺮد داراﻳﻲ

روﻳﻜﺮد ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺎﻟﻲ

ﻣﺜﺎل ﺑﺮآورد ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ و ﺑﺎزده ﺷﺮﻛﺖ

ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﻮد ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﺗﻌﺪﻳﻞ ﺷﺪه

ﻣﺎﻟﻴﺎت ﺗﻌﺪﻳﻞ ﺷﺪه  

ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﻮد ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﭘﺲ از ﻣﺎﻟﻴﺎت NOPAT))

ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ (روﻳﻜﺮد داراﻳﻲ )

رابطه DCF,NPV,EVA

ﺑﺎزده ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ ((ROC

NPV و رﺷﺪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ واﻗﻌﻲ  

ﺗﻌﻴﻴﻦ ارزش اﻓﺰاﻳﻲ

راهﻫﺎی اﻓﺰاﻳﺶEVA

ﺑﺎزده ﺟﺮﻳﺎنﻫﺎی ﻧﻘﺪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاریﻫﺎ (CFROI)

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی و الگوهای ان ( دهکردی - جوکار) + تست (مدیریت)

دوشنبه 18 دی 1396
16:12
جمشید راد
دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات56
حجم فایل7.573 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

خلاصه ی کتاب مدیریت اسلامی و الگوهای ان تالیف دکتر لطف اله فروزنده دهکردی و علی اکبر جوکار در قالب فایل pdf و در حجم 56 صفحه به همراه نکات پرتکرار و سوالات پرتکرار و نمونه سوالات امتحانی ادوار گذشته دانشگاه پیام نور با پاسخ نامه کلیدی ، مناسب برای دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی و صنعتی  پیام نور

محتویات محصول :

درسنامه جامع فصول مختلف کتاب در قالب فایل pdf و در حجم 56 صفحه ( 13 فصل)

نکات مهم و کلیدی ( ویژه جمع بندی) فصول مختلف کتاب در قالب فایل pdf و در حجم 27 صفحه

سوالات پرتکرار فصول مختلف کتاب در قالب فایل pdf و در حجم 30 صفحه با پاسخنامه کلیدی

نمونه سوالات امتحانی ادوار گذشته دانشگاه پیام نور با پاسخ نامه کلیدی

نیمسال دوم 95-94 با پاسخنامه کلیدی ( 4 سری)

نیمسال اول 95-94 با پاسخ نامه کلیدی ( 4 سری)

تابستان 1394 با پاسخنامه کلیدی

نیمسال دوم 94-93 با پاسخنامه کلیدی

نیمسال اول 94-93 با پاسخنامه کلیدی

توجه :

سوالات به صورت مجزا برای کد رشته های 1218445 ، 1235044 ، 1218378 و 1235045 تهیه شده است .

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاور پوینت سیستم‌های اطلاعات مدیریت (مدل‌سازی اطلاعات) (پاورپوینت)

دوشنبه 18 دی 1396
16:12
جمشید راد
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات253
حجم فایل1.748 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

پاور پوینت سیستم‌های اطلاعات مدیریت (مدل‌سازی اطلاعات)

پالایش مختصات برنامه

فصل اول

سلول گرایی، زیر بنای تحولات در صنعت رایانه

فصل دوم

عناصر سیستم‌اطلاعاتی

فصل سوم

طراحی ساختار مفهومی اطلاعات

فصل چهارم

طراحی پایگاه داده‌ای

فصل پنجم

طراحی برنامه نظام یافته

فصل ششم

پالایش مختصات برنامه

فصل هفتم

وظیفه هر سازمانی در این جامعه متحول ایجاد نظم است كه در این راستا عامل اساسی مورد نیاز برای نظم بخشیدن به هر سیستمی اطلاعات دقیق و بموقع
می باشد در سراسر تاریخ، هم دولتها و هم سازمانهای بخش خصوصی، به كسب اطلاعات به منظور ایجاد تغییر و همچنین شناخت ساختار اولیه مناسب برای جامعه و سازمان علاقه نشان داده اند مطمئناً اگر اهداف دیگری در كار نباشد هر دو، تشكیلات وسیعی را برای جمع آوری اطلاعات به منظور تداوم بخشیدن به نظم امور نیاز دارند. اطلاعات در گذشته ارزش ناچیزی داشته و در تصمیم گیریها كمتر به كار می رفت. در حالی كه امروزه، اطلاعات مهمترین منبع مدیر بعد از عامل انسانی محسوب می شود (تیراف، 1984، ص4) هدف كلی این درس آشنایی داشنجویان با چگونگی استفاده از اطلاعات در امر تصمیم گیری است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاور پوینت حقوق اساسی (پاورپوینت)

دوشنبه 18 دی 1396
16:12
جمشید راد
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات167
حجم فایل629 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

nمقدمه nباب اول.کلیات حقوق اساسی nبخش اول.کلیات حقوقی nفصل اول.تعاریف nمبحث اول.تعریف حقوق nمبحث دوم.رشته اهی مختلف حقوق nفصل دوم.منابع حقوق اساسی nمبحث اول.متن قانون اساسی nمبحث دوم .قوانین عادی nمبحث سوم.رویه قضایی nمبحث چهارم.ایین نامه های داخلی مجلس nمبحث پنجم.عرف و عادت nمبحث ششم.عقیده علمای حقوق nقصل سوم.تعریف حقوق اساسی  وخصوصیات ان nمبحث اول.تعریف خقوق اساسی nمبحث دوم.خصوصیات یک قانون اساسی خوب n

nبخش دوم.کلبات فلسفی nفصل اول.نخوه شکل گیری حقوق اساسی nمبحث اول.دوره ابتدایی nمبحث دوم.دوره تمرکز قدرت nمبحث سوم.دوره حکومت حقوق اساسی nفصل دوم.دولت و ارکان ان nمبحث اول.تعریف دولت nمبحث دوم.منشا دولت nفصل سوم.شکل حکومت و انواع ان nباب دوم حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران nمقدمه.مروری اقتصادی بر تاریخ حقوق اساسی ایران nمقدمه قانون اساسی

nفصل اول.اصول کلی nمبحث اول.نوع حکومت nمبحث دوم.نحوه استقرار حکومت nمبحث سوم.مبانی اعتقادی جمهوری اسلامی ایران nمبحث چهارم.طرق تامین فضا ئل اجتماعی nمبحث پنجم.به کار گیری امکانات برای رسیدن به هدف nمبحث ششم.انطباق قوانین و مقررات موضوعه با موازین اسلامی nمبحث هفتم.ولایت فقیه nمبحث هشتم.همه پرسی nمبحث نهم.شوراها nمبحث دهم.امر به معروف و نهی از منکر

nچهارم.مجمع تشخیص مصلحت نظام nفصل هفتم.شورا ها nمبحث اول.کلیات nمبحث دوم.هدف از تاسیس شورا ها nمبحث سوم.ضوابط و شرایط شورا ها nالف.شرط اساسی nب.شرایط مربوط به انتخاب اعضا nمبحث چهارم.حدود صلاحیت شورا ها nالف.استقلال و شخصیت حقوقی شورا ها nب.وظایف و اختیارات nمبحث پنجم.تشکیل شورا

nمبحث ششم.انحلال شورا ها nفصل هشتم.رهبری nمبحث اول.انتخاب رهبر nمبحث دوم.شرایط رهبری nمبحث سوم.وظایف و اختیارات رهبر nمبحث چهارم.بر کناری رهبر nفصل نهم.قوه مجریه nمبحث اول.ریاست جمهوری nالف.انتخاب رئیس جمهور nب.وظابف و اختیارات رئیس جمهور nمبحث دوم.هیئت وزرا

nمبحث سوم.ارتش سپاه پاسداران انقلاب nفصل دهم.سیاست خارجی nفصل یازدهم.قوه قضاییه nمبحث اول.وظایف قوه قضاییه nمبحث دوم.تشکیلات قضایی nمبحث سوم.وظایف شورا ها nمبحث چهارم.بعضی اصول حاکم بر سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران nخاتمه.سارمان بازرسی کل مشور nمبحث اول.بازرسیهای مستمر nمبحث دوم.بازرسیهای فوق العاده

این تنها بخشی از فهرست این اسلاید ها بود

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

پاور پوینت حسابداری دولتی (پاورپوینت)

دوشنبه 18 دی 1396
16:12
جمشید راد
دسته بندیپاورپوینت
فرمت فایلppt
تعداد صفحات330
حجم فایل192 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

•رشته : مدیریت دولتی   •تعداد واحد : 3 واحد •نام منبع : حسابداری و حسابرسی دولتی •مولف : دکتر جعفر باباجانی

اول

هدف :

شناخت سازمانهای دولتی وتفاوت حسابداری دولتی و بازرگانی

- شناخت سازمان دولتی

  وظایف دولت‌ها

             امور اقتصادی

امور سیاسی  امور دفاعی

امور آموزشی  امور فرهنگی

  امور اجتماعی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

بررسی و تحقیق-آموزش کودکان کم توان در خانواده (روانشناسی و روانپزشکی)

دوشنبه 18 دی 1396
16:11
جمشید راد
دسته بندیروانشناسی و روانپزشکی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات65
حجم فایل158 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

از آنجا که کودکان کم‌توان ذهنی تفاوت بسیاری با کودکان عادی دارند، تعامل آنها با خانواده و محیط اطرافشان در مقایسه با تعامل یک کودک عادی با خانواده و محیط اطرافش تفاوت اساسی دارد. بنابراین در هر جامعه‌ای وجود مراکز حمایتی، آموزشی و توانبخشی برای آموزش این کودکان به​تنهایی کافی نیست و ضروری است در کنار این مراکز، فضاهایی نیز برای آموزش خانواده‌های این کودکان وجود داشته باشد تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، سطح آگاهی و دانش آنها نیز بالا برود.

آنچه​ قبل از هر چیز والدین و دیگر اعضای خانواده کودکان کم‌توان ذهنی باید بدانند این است که هیچ‌گاه از داشتن چنین فردی در جمع خانواده خود اندوهگین نباشند و حضور وی را بپذیرند. نکته دوم این است که انتظارات خود را از کودک کم‌توان ذهنی در حد توان و ظرفیت او کاهش دهند که این کار می‌تواند در قالب واگذار کردن کارهای ساده و قابل انجام به او محقق شود. در واقع هدف از این کارها این است که این کودکان به واسطه مشکلی که دارند از محیط‌های طبیعی و اجتماعی خود جدا نشوند، ضمن این که پرهیز از تنبیه و تحقیر آنها نکته‌ای کلیدی است که همواره باید مدنظر باشد.

کودکان کم توان ذهنی چون به لحاظ رشد شناختی در مراحل اولیه قرار دارند و تا پایان سال‌های ابتدایی و گاهی تا نوجوانی در مرحله عینی قرار دارند ـ آنها فقط از طریق لمس تجربیات و فقط از طریق دیدن پدیده‌ها آنها را تجربه می‌کنند و می‌آموزند ـ بنابراین بهترین شیوه برای آموزش مهارت‌ها به این افراد روش رفتار ملموس است. در این روش والدین باید رفتار مورد نظر را ابتدا خود انجام داده و به شکلی ساده و با حوصله‌ای بسیار زیاد به کودکانشان توضیح دهند. البته این روش زمانی اثر بخشی بالایی دارد که والدین چندین و چندبار آن را تکرار ​و بارها با کودک خود تمرین کنند.

این تکرار و تمرین نیز باید گام به گام باشد و در هر مرحله والدین باید رفتار کودک را تحلیل ​و بتدریج توانایی‌ها و رفتارهای نامناسب او را شناسایی کنند. تحلیل رفتارهای کودک به والدین کمک می‌کند تا بهترین شیوه را برای مهارت آموزی به کودک خود پیدا کنند. از این رو تهیه یک جدول زمان‌بندی که زمان آغاز آموزش و همچنین تعداد تمرین‌ها در آن قید شده بسیار ضروری است چون با اتکا به آن مشخص خواهد شد که کودک پس از چه آموزش‌هایی و پس از چند بار تلاش و تمرین توانسته یک مهارت را بیاموزد.

فراموش نکنیم که اگر پس از آموزش چندین باره مهارت‌های اجتماعی به فرزندمان، نشانه‌ای از پیشرفت و بروز توانایی‌ها در او ندیدیم‌، ناامید نشویم بلکه باید با تغییر شیوه آموزش و با افزایش تمرین‌ها به نتیجه دلخواه نزدیک شویم.


این کودکان همانند سایر انسانها نیاز به توجه، محبت و رفتار مناسب و انسانی دارند ولی برخی از همنوعان تنها به دلیل معلولیتی که آنان نقشی در آن نداشته اند، به این موارد بی توجه اند و گاه هم با رفتار ترحم آمیر بر رنج آنان می فزایند.


پای صحبتها و درد دلهای آنان و خانواده هایشان که می نشینی متوجه می شوی که توان تکلم ندارند ولی انتظار شنیده شدن دارند، چشم بینا ندارند ولی انتظار دیده شدن دارند و دست سالم ندارند اما انتظار دستگیری دارند.


شاید عده ای فکر کنند کودکان استثنایی به دلیل مشکلات و معلولیت های مختلف توان انجام کاری را ندارند و به همین دلیل با آنان با ترحم برخورد می کنند، اما تلاش و اراده بالای آنان در انجام فعالیت و امور مختلف حتی می تواند برای انسانهای سالم درس آموز باشد.


مادر یک دانش آموز استثنایی اراکی که دارای یک دختر 14 ساله با مشکل جسمی - حرکتی است گفت: فرزند من به لحاظ هوشی مشکلی ندارد و در مدرسه عادی تحصیل می کند، اما دانش آموزان عادی و برخی از معلمان رفتار مناسبی با او ندارند.


زهرا کدخدایی افزود: هیچ کدام از دانش آموزان عادی حاضر به دوستی با فرزند من نیستند و این امر در روحیه وی بسیار تاثیرگذار بوده است.


مادر این دانش آموز استثنایی ادامه داد: نگاه ترحم آمیز جامعه به این افراد از دیگر مسایلی است که رنج افراد استثنایی به ویژه افراد دارای مشکلات جسمی حرکتی را دوچندان می کند.
کدخدایی اظهار کرد: در مدارس به مساله مناسب سازی فضای آموزشی توجه نشده و خانواده ها برای انتخاب مدرسه باید مشقت های فراوانی را تحمل کنند که یا مدرسه همکف و بدون پله پیدا کنند و یا مجبور باشند هر روز چندین طبقه فرزند خود را به دوش گرفته و به کلاس درس برسانند.
وی گفت: در فضای شهری نیز به مناسب سازی برای افراد معلول توجهی نشده و والدین مجبور هستند برای عبور از بلوار یا فضاهای دیگر ویلچر فرزندان را بغل کنند که این امر نیز در ضربه زدن به سلامت اعضای خانواده تاثیرگذار است.


مادر این دانش آموز اضافه کرد: فرزند من به دلیل مشکلات جسمی و حرکتی، مدام پوشک می شود و هر ماه بیش از پنج میلیون ریال تنها هزنیه تهیه پوشک و سوند او می شود.
کدخدایی بیان کرد: بهزیستی حمایت های لازم را از این قشر ندارد و از ابتدای سال تاکنون تنها یک بسته پوشک در اختیار ما قرار داده اند در حالی که مصرف پوشک او هر سه یا چهار روز یک بسته است.


وی اظهار کرد: ماهانه نیز 520 هزار ریال مستمری از طریق بهزیستی دریافت می کنم که این میزان به هیچ عنوان کفاف هزینه های او را نمی دهد.


مادر این دانش آموز استثنایی اراکی افزود: فرزند من دارای مشکلات سرع و بیماری کلیه نیز هست که در طول سال باید چندین بار ام آر آی و سونوگرافی انجام دهم و مسوولان بهداشت و درمان نیز در نوبت دهی در بیمارستان های دولتی همکاری لازم را ندارند و مجبورم در این راستا هزینه های گزافی را به بخش خصوصی پرداخت کنم.


کدخدایی گفت: مسوولان باید افراد استثنایی را ببینند زیرا آنان نیز انسان هستند و از حقوق اجتماعی برخوردارند.
وی بیان کرد: مسوولان و خیران یک مجتمع چند منظوره ویژه افراد استثنایی ایجاد کنند تا هم مشکلات این قشر و هم آلام خانواده هایشان کمتر شود.


این مادر اظهار کرد: جامعه و مسوولان هیچ حمایتی از افراد استثنایی ندارند و تنها دغدغه من این است که پس از مرگم سرنوشت این دختر چه می شود.


کدخدایی گفت: افراد استثنایی از توانایی و استعدادهای بالایی برخوردارند که باید شکوفا و مورد حمایت ویژه قرار گیرد برای نمونه فرزند من در بخش هنری در رشته کیف دوزی از تبحر و توانایی بالایی برخوردار است.


مادر یک دانش آموز پسر کم شنوای اراکی نیز گفت: فرزند من 11 ساله و مادرزادی دارای مشکل شنوایی است.


فاطمه کاویانی فر افزود: در این مدت سه بار فرزندم مورد جراحی از ناحیه گوش قرار گرفته و با وجود داشتن بیمه تامین اجتماعی هر بار هزینه ای بین20 تا 30 میلیون ریال بابت جراحی پرداخت کرده ایم.


وی بیان کرد: فرزندم به دلیل این مشکل مجبور به استفاده از سمعک است و سمعک او در سال باید چندین بار قالب گیری، کنترل و تعویض شود که این امر نیز هزینه های زیادی در پی دارد.
مادر این دانش آموز کم شنوا گفت: با وجود مراجعه زیاد به بهزیستی استان مرکزی و شهرستان اراک تاکنون هیچ نوع حمایت و خدماتی از این نهاد دریافت نکرده ام.
کاویانی فر گفت: تغییر نگاه جامعه به افراد نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا، جسمی- حرکتی و مشکلات ذهنی نیازمند فرهنگ سازی گسترده است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
یک معلم دانش آموزان کم توان ذهنی اراکی گفت: بیشتر دانش آموزان استثنایی از خانواده های ضعیف و طبقه پایین جامعه هستند.


ندا منصوری افزود: دانش آموزان کم توان ذهنی از جمله دانش آموزان استثنایی هستند که علاوه بر آموزش در مدرسه در خانه نیز نیاز به آموزش های مختلف از جمله رفتارهای اجتماعی دارند و بیشتر والدین این دانش آموزان افراد بی سواد و یا کم سواد هستند و به همین دلیل بسیاری از مسائل خانواده ها نیز بر دوش معلمان است و این آموزش ها در کنار آموزش های تحصیلی فشار زیادی به معلم وراد می کند.


وی ادامه داد: سطح هوشی دانش آموزان استثنایی با یکدیگر یکسان نیست و به دلیل کمبود نیرو، امکانات و فضا، دانش آموزان با بهره های هوشی مختلف در یک کلاس قرار می گیرند و معلم مجبور است ساعت تدریس را برای برقراری عدالت بین تعداد دانش آموزان به طور مساوی تقسیم کند و آنها را به صورت انفرادی آموزش دهد.


منصوری اظهار کرد: این امر نیز با مشکلات مختلفی همراه است زیرا زمانی که معلم یک دانش آموز را آموزش می دهد بقیه دانش آموزان مشغول فعالیت های دیگر می شوند و کنترل آنها بسیار سخت و دشوار است.


وی گفت: بیشتر دانش آموزان استثنایی به دلیل مشکلاتی که دارند یک تا دو ساعت اول کلاس آموزش پذیرند و بقیه اوقات فضای مدرسه برای آنها به حالت مکانی نگهدارنده تبدیل می شود و این کار نیز انرژی زیادی از معلمان می گیرد.


معلم دانش آموزان کم توان ذهنی اراکی اضافه کرد: بیشتر خانواده های دارای فرزندان استثنایی به دلیل سختی و مشکلات فراوان نگهداری این افراد، با مشکلات افسردگی و ناراحتی روحی روانی مواجهند.
منصوری بیان کرد: مشکلات دانش آموزان پسر به مراتب از دانش آموزان دختر بیشتر است و به دلیل کمبود نیروی متخصص بیشتر معلمان دانش آموزان استثنایی پسر، زن هستند که این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


وی گفت: دانش آموزان کم توان ذهنی به دلیل مشکلات هوشی یک پایه تحصیلی را دو تا سه ساله می گذرانند، ممکن است یک دانش آموز پسر در پایه ششم تحصیل کند اما سن او 16 یا 17 ساله باشد و این دانش آموزان بلوغ زود رس نیز دارند که آموزش و اداره کردن آنها توسط معلمان زن بسیار مشکل است و باید تلاش شود از معلمان مرد بهره گرفته شود.
این معلم اراکی ادامه داد: معلمان دانش آموزان استثنایی در کار تنها با خدا معامله کرده اند و هر کسی توان ارتباط برقرار کردن و آموزش دادن به این قشر را ندارد و ای کاش یک روز مسوولان چند لحظه ای در کلاس درس این دانش آموزان حاضر می شدند تا مشکلات آنها و خانواده هایشان را لمس کنند.


منصوری بیان کرد: معلم دانش آموزان استثنایی انرژی فراوانی برای آموزش دادن به آنان صرف می کند اما این قشر پس از پایان تحصیلات هیچ حمایتی نمی شوند و من احساس می کنم با این کار زحمت معلمان بیهوده هدر می رود.


وی گفت: آگاهی های جامعه نسبت به دانش آموزان استثنایی به ویژه افراد کم توان ذهنی بسیار پایین است و این امر ضربه های زیادی را به خانواده های آنان به ویژه مادران این افراد می زند.
معلم دانش آموزان کم توان ذهنی اراکی افزود: حمایت محیطی و اجتماعی از خانواده ها و افراد استثنایی امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


منصوری اظهار کرد: هزینه هایی که خانواده ها برای نگهداری فرزندان استثنایی صرف می کنند بسیار سرسام آور است و بهزیستی نیز از این خانواده ها حمایت های لازم را ندارد.
وی گفت: دانش آموزان استثنایی بسته به نوع معلولیت و مشکلات خود نیاز به وسایل و امکانات مخصوص آموزشی دارند اما به دلیل کمبود امکانات این افراد رنج های زیادی را متحمل می شود و این رنج ها در روحیه معلمان نیز تاثیر زیادی می گذارد.


این معلم ادامه داد: دانش آموزان استثنایی انسان هایی با کوله باری از مشکلات رنگارنگ هستند که جامعه و مسوولان تاکنون این کوله بار را از دوش آنان برنداشته اند.
منصوری بیان کرد: بسیاری از دانش آموزان کم توان ذهنی به دلیل مشکلاتی که دارند از پوشک استفاده می کنند یا مدام آب دهانشان می ریزد همین امر باعث ایجاد یک فضای نامطبوع در کلاس می شود و باید برای کلاس های درس این دانش آموزان سیستم های تهویه مناسب به کار گرفته شود.
وی گفت: یکی دیگر از مهمترین مشکلات دانش آموزان استثنایی نبود امکانات کمک آموزشی است که توجه به این مهم نیز ضروری است.


این معلم دانش آموزان کم توان ذهنی اضافه کرد: مسوولان باید نگاه خاصی به این قشر داشته باشند و فضاهای تفریحی، آموزشی و حرفه ای ویژه ای برای آنها ایجاد کنند زیرا این دانش آموزان پس از مدرسه جایی در جامعه ندارند و به دلیل مشکلات فرهنگی و نگاه بد جامعه، خانواده ها مجبور به نگهداری مدام آنها در منزل هستند.


منصوری اظهار کرد: مناسب سازی نشدن فضای آموزشی در مدارس و شهر از دیگر مشکلاتی است که رنج افراد استثنایی و خانواده های آنان را بیشتر می کند.
کارشناس آموزش استثنایی استان مرکزی نیز گفت: آسیب دیدگان شنوایی، بینایی، کم توان ذهنی، چند معلولیتی (اختلالات رفتاری طیف اوتیسم) جامعه هدف آموزش کودکان و دانش آموزان استثنایی است.
ابوالقاسم حسن خانی افزود: افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم در این استان که سال گذشته به 35 نفر رسید نگران کننده است.


وی بیان کرد: آموزش برای دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری در چهار دوره آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای برگزار می شود.


کارشناس آموزش استثنایی استان مرکزی ادامه داد: آموزش های آمادگی از بدو تولد نوزادان دارای مشکل تا سن دوسالگی برای والدین این قشر در قالب مشاوره ارایه می شود و برای نوزدان نیز خدمات توانبخشی انجام می شود.


حسن خانی گفت: از دو تا چهارسالگی کودک در هفته یک روز در مراکز آموزش و پرورش استثنایی حضور پیدا می کند و خدمات و مشاوره های لازم در این مدت به کودک و والدین ارایه می شود و از چهار تا 6 سالگی آموزش ها برای حضور کودک در مدارس ابتدایی است.
وی اظهار کرد: این کودکان به مدت 6 سال در مدارس ابتدایی حضور پیدا می کنند و پس از آن وارد مدارس پیش حرفه ای می شوند و آموزش یک حرفه را به صورت تخصصی فرا می گیرند.
کارشناس آموزش استثنایی استان مرکزی اضافه کرد: دانش آموزان نابینا، ناشنوا و جسمی و حرکتی که دارای هوش عادی باشند می توانند وارد مدارس عادی شده و آموزش های تلفیقی را فرا گیرند و در این راستا یک معلم رابط نیز به این دانش آموزان خدمات توانبخشی و آموزش های لازم این گروه را ارایه می دهد.


حسن خانی بیان کرد: حضور این دانش آموزان در مدارس عادی نقش موثری در از بین رفتن احساس نقص در آنان دارد و توجه به این امر به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا تجربه نشان داده نتایج آموزشی مدارس تلفیقی به مراتب بهتر از مدارس استثنایی است.


کارشناس آموزش استثنایی استان مرکزی بیان کرد: در بخش آموزش تلفیقی و حضور دانش آموزان کم بینا، نابینا، ناشنوا، کم شنوا و جسمی حرکتی با هوش معمولی در مدارس عادی، مشکلاتی در این استان وجود دارد که رفع آنها نیازمند فرهنگ سازی گسترده است.


حسن خانی اظهار کرد: این دیدگاه و حضور این قشر در مدارس عادی هنوز به صورت کامل پذیرفته نشده و بیشتر مدیران و معلمان معتقدند که این دانش آموزان باید در مدارس استثنایی تحصیل کنند و آن دسته از مدیران و معلمانی که این دانش آموزان را می پذیرند نیز اطلاعات و شناخت کافی نسبت به این قشر ندارند.


کارشناس آموزش استثنایی استان مرکزی افزود: بسیاری از والدین دانش آموزان عادی نیز نسبت به حضور دانش آموزان نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و جسمی و حرکتی با هوش عادی اعتراض دارند که در این رابطه باید فرهنگ سازی های لازم انجام شود، زیار این دانش آموزان از توانمندی های بالایی برخوردارند و حرف برای گفتن بسیار دارند.


وی، یکی از مهمترین مشکلات کودکان و دانش آموزان استثنایی این استان را مناسب نبودن فضای مدارس و شهری عنوان کرد.


کارشناس آموزش استثنایی استان مرکزی ادامه داد: برخی از دانش آموزان نیز دارای اختلالات یادگیری هستند یعنی تنها در یک درس با مشکل مواجه هستند و سایر دروس را عادی فرا می گیرند.
حسن خانی گفت: در استان مرکزی هفت مرکز اختلالات یادگیری وجود دارد که از این تعداد 2 مرکز در اراک و سایر مراکز در ساوه، شازند، محلات، خمین و دلیجان قرار دارند و اداره آموزش و پرورش استثنایی این استان به دنبال ایجاد این مرکز در شهرستان های فرمهین، کمیجان و زرندیه نیز هست.


وی تاکید کرد: دانش آموزان استثنایی از شان انسانی برخوردارند و احترام آنها در همه امور امری ضروری است.


مدیر مدرسه استثنایی پیش حرفه ای نصر اراک نیز گفت: انسان، موجود بسیار شگفت انگیزی است و صرف یک معلولیت برای او محدودیت نمی آورد.


نورالله عرب افزود: انسان به ویژه افراد معلول، توانایی های خاصی برای جایگزین کردن حسی به جای حس دیگر دارد به طوری که معلمان استثنایی این امر را به وضوح می بینند که دانش آموزان نابینا با گوش خود می شنوند و هم می بینند، دانش آموزان ناشنوا با چشم خود می بینند و هم می شنوند و دانش آموزان کم توان ذهنی از استعدادهای ویژه ای برخوردارند.
وی ادامه داد: شباهت این دانش آموزان به افراد عادی بیشتر از تفاوت آنها است اما متاسفانه در جامعه به تفاوت های این قشر بیشتر نگاه می شود.


عرب اظهار کرد: اگر نگرش جامعه نسبت به دانش آموزان استثنایی به سمت شباهت ها گرایش پیدا کند بسیاری از مشکلات این قشر کاهش می یابد.


وی ادامه داد: خانواده ها و والدینی که دارای فرزندان استثنایی هستند باید انرژی زیادی را صرف این افراد کنند و معلمان این دانش آموزان نیز باید انرژی مضاعف تر از معلمان عادی داشته باشند.
مدیر مدرسه استثنایی پیش حرفه ای نصر اراک اضافه کرد: والدین و معلمان استثنایی باید صبر و تحمل زیادی را در نگهداری و کار کردن با افراد استثنایی داشته باشند.
عرب گفت: یکی از مهمترین مشکلات دانش آموزان استثنایی در مدارس هزینه ایاب و ذهاب است که در بسیاری موارد مانعی برای تحصیل این قشر می شود، زیرا بیشتر خانواده های دارای فرزندان استثنایی از اقشار محروم و نیازمند جامعه هستند که به دلیل معدود بودن مدارس استثنایی مجبور به فرستادن فرزندان خود به مدارسی با بعد مسافت طولانی هستند.


مدیر مدرسه استثنایی پیش حرفه ای نصر اراک افزود: تا سه سال گذشته هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان توسط دولت پرداخت می شد اما هم اکنون بخشی از این هزینه ها از خانواده ها اخذ می شود که این امر به چالشی برای این خانواده ها تبدیل شده است.


رییس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی نیز گفت: دانش آموزان استثنایی از جمله قشرهای متعلق به این جامعه هستند که باید از تمام حقوق و مزایای قانونی بهره مند شوند.
محمد عسگری افزود: این دانش آموزان با مشکلات مختلفی مواجهند که رفع آنها نگاه ویژه مسوولان را طلب می کند.


وی بیان کرد: نبود فضای آموزشی مناسب با شرایط دانش آموزان استثنایی، کمبود نیروی انسانی متخصص و کمبود تجهیزات توانبخشی، بخشی از مشکلات این قشر است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی ادامه داد: برای انجام امور مربوط به توانبخشی باید از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی بهره برد زیرا این رشته در دانشگاه پردیس فرهنگیان وجود ندارد.


عسگری اظهار کرد: دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی باید برای پایان دوره و اخذ مدرک، 2 سال طرح را در مراکز وابسته به علوم پزشکی، بهزیستی و یا آموزش و پرورش استثنایی بگذرانند، اما به دلیل اینکه وضعیت جذب نیرو در مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی بهتر از آموزش و پرورش استثنایی است، گرایش به این سو کمتر است.


وی مشکلات اقتصادی خانواده های دانش آموزان استثنایی را یادآور شد و اضافه کرد: بسیاری از این افراد به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده و نداشتن توان پرداخت هزینه سرویس، از ادامه تحصیل بازمانده اند

.
عسگری گفت: 25 درصد از نیروهای متخصص آموزش و پرورش استثنایی این استان تا سال 97 بازنشسته می شوند و در دانشگاه پردیس فرهنگیان جذب دانشجو برای دانش آموزان استثنایی وجود ندارد که این امر باید مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.


وی اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان استثنایی این استان از جمله دانش آموزان نابینا، کم بینا، ناشنوا و جسمی حرکتی از هوش عادی برخوردارند و می توانند در مدارس عادی تحصیل کنند، اما بیشتر مدارس عادی و معلمان این مدارس همکاری های لازم را با این دانش آموزان ندارند و برخوردهای نامناسب با این قشر و خانواده های آنان باعث می شود که در مدارس استثنایی تحصیل کنند.
عسگری گفت: سیاست دولت بر این است که تا جای ممکن دانش آموزان دارای هوش معمولی در مدارس عادی تحصیل کنند و توجه به این مهم امری ضروری است.
وی یادآور شد: دانش آموزان استثنایی استان مرکزی تنها یک فضای ورزشی دارند که آن نیز توسط یک خیر احداث شده و در این فضا هم به استاندارد سازی و مناسب سازی های لازم برای این قشر توجه نشده است.


رییس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی، از مسوولان خواست نگاه ویژه به کودکان و دانش آموزان استثنایی داشته باشند و در عمل برای بهبود وضعیت این قشر گام های موثری بردارند.
31
مرکز استثنایی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد هفت مرکز مربوط به اختلالات یادگیری است.


یکهزار و 240 دانش آموز استان مرکزی در مدارس استثنایی تحصیل می کنند که از این تعداد نیز 138 دانش آموز آموزش های تلفیقی فرا می گی

برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق بررسی کلستریدیوم ها (علوم آزمایشگاهی)

دوشنبه 18 دی 1396
16:11
جمشید راد
دسته بندیعلوم آزمایشگاهی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات10
حجم فایل22 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


دانلود تحقیق بررسی کلستریدیوم ها
این فایل با فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

کلستریدیوم ها
باسیل های گرم و مثبت، بی هوازی و اسپوردار هستند. اغلب گونه های بی هوازی اجباری بوده و بعضی هم میکرو آیروفیل اند. بعضی ساکارولیتیک اند و از قندها، اسید و گاز تولید می کنند و بسیاری از آنها هم پروتئولیتیک هستند. کلستریدیوم ها در طبیعت پراکنده اند و در خاک و روده ی انسان و حیوان وجود دارند این گروه باکتری ها فاقد آنزیم های سیتوکروم و سیتو کروم اکسیداز بوده و در نتیجه کاتالاز منفی می باشند. اغلب کلستردیوم ها فاقد کپسول اند و متحرک می باشند.
کلستریدیوم ها به اکسیزن حساس می باشند و علیت حساسیت آنها به اکسیژن، مربوط به خود فلاو پروتئین ها است که اکسیژن را احیاء کرده و تبدیل به مواد سمی برای باکتری می نمایند و از طرفی فاقد سوپراکسید دستموتاز، اکسید و کاتالاز اند و نمی توانند اثر سمی این ترکیبات را خنثی کنند

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دانلود تحقیق خانواده باسیلاسه Bacilaceae (علوم آزمایشگاهی)

دوشنبه 18 دی 1396
16:11
جمشید راد
دسته بندیعلوم آزمایشگاهی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات9
حجم فایل21 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 

دانلود تحقیق بررسی خانواده باسیلاسه Bacilaceae
این فایل با فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد

قسمتی از متن:

 

خانواده باسیلاسه Bacilaceae
این خانواده شامل باکتریهای میله ای شکل بزرگ، گرم مثبت و مولد اسپور می باشند، باسیل های این خانواده در همه جا یافت می شوند و به سبب تشکیل اسپور مقاومت محیطی زیادی  دارند.
دو جنس مهم در این خانواده وجود دارند که عبارتند از:
الف) جنس باسیلوس Bacillus
ب) جنس کلستریدیوم Clostridium
دو تفاوت عمده میان این دو جنس از خانواده ی باسیلاسه وجود دارد:
الف) از نظر نیاز به اکسیژن : باکتری های جنس باسیلوس غالباً هوازی – بی هوازی اختیاری و در مواردی هوازی مطلق می باشند در صورتی که باکتری های جنس کاستریدیوم بی هوازی اجباری اند.
ب) تولید آنزیم کاتالاز و سوپراکسید دسمو تاز SOD : باکتری های جنس باسیلوس مولد کاتالاز و SOD بوده در صورتی که باکتری های جنس کلستریدیوم این دو آنزیم را ترشح نم کنند.

باسیلوس Bacillus:
باسیلوس ها باکتری های بزرگ، میله ای شکل، گرم مثبت و اسپوردار می باشند که اغلب گونه های آنها متحرک و عده ای نیز غیر متحرک اند.
در طبیعت بیش از 60 گونه باسیلوس وجود دارد که عموما سایپروفیت می باشند. فقط یک گونه بیماری زا در این جنس وجود دارد یه نام باسیلوس آنتراسیس که عامل بیماره سیاه زخم است و مهم ترین گونه ای این جنس محسوب می شود. البته باسیلوس های ساپروفیت می توانند به صورت فرصت طلب بیماریزا شوند و از آن جمله می توان به باسیلوس سرئوس که عامل مسمومیت غذایی و باسیلوس سابتلیس که ممکن است باعث عفونت گوشی میانی شود اشاره کرد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به baharan است. || طراح قالب bestblog.ir