تحقیق دینامیک سیالات در توربو ماشین ها (مکانیک)

شنبه 16 دی 1396
1:08
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات176
حجم فایل2.348 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بخش اول

دینامیک سیالات در توربو ماشین ها

مقدمه:

در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.

هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.

وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است،  SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.

اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.

بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دستگاه تراش (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
1:08
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات17
حجم فایل18 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

به نام خداوند بخشنده و مهربان

روش کار:

پس از مشاهده محیط کار مصاحبه با کاربر دستگاه تراش در مورد سابقه کار و شرایط جسمی و ناراحتی هایی که در ارتباط با کار برای او بوجود آمده و همچنین جنبه روانی کار نظیر رضایت شغلی و میزان جذابیت کار برای وی سوال به عمل آمد.

کار مورد نظر به سه sub task اصلی تقسیم شده که هر یک نیز به چند Sub Task دیگر تقسیم می شوند ، پس از بررسی و زمان سنجی هر یک از sub task ها برای بدست آوردن میانگین زمانی هر یک و تهیه عکس های مربوطه ، با دو روش RULA و QEC مطالعه وضعیت های بدن (Posture) در انجام هر یک از وظایف انجام شد.

برای بررسی محیط کار پس از رسم پلان مغازه با در تظر گرفتن جای قرارگیری دستگاه تراش ، دستگاه دریل میزهای کار ، وسایل گرما زا ، پنجره و منابع نوری ، سعی در ایجاد تغییرات و اصلاخات در فضای کاری کاربر مورد نظر شد.

 

کاربر:

کاربر دستگاه تراش  که در این مطالعه مهم ترین عامل مورد بررسی است ، فردی است 36 ساله که در یک مغازه کوچک در منطقه ای مسکونی مشغول فعالیت است ، وی 18  سال سابقه کار در این حرفه را دارد و مدت 6 سال است ، در محل فعلی به تولید قطعات فلزی مشغول است. کار این شخص تولید انواع قطعات تراش خورده مانند پایه های میز تلویزیون و ... می باشد. ساعت های کاری او از 9 صبح تا 7 شب است. وی کارگاه به تنهایی مشغول به کار است و وظایفی نظیر حمل قطعات آماده و تحویل به مشتری نیز به عهده اوست. زمان استراحت او یک ساعت در وقت ناهار است.

وظایف:

کار این شخص بطور کلی کار با دستگاه تراش است که به 3 Sub Task اصلی شامل قرار دادن قطعه اولیه در دستگاه ، آماده کردن دستگاه برای عملیات براده برداری و برداشتن قطعه تراشیده و آماده تقسیم می شود که هر کدام به چند زیر وظیفه تقسیم می شود.

کاربر مورد نظر در نواحی از بدن مانند پا ، کمر و گردن احساس درد و ناراحتی می کند که تاکنون بارها به پزشک مراجعه کرده و علت آن را کار مداوم و یکنواخت خود می داند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

درباره سی ان سی (مکانیک)

شنبه 16 دی 1396
1:08
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات43
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه:

امروزه با توجه به اینكه رشد سریع و نیاز مبرم آن و كاربرد وسیع دستگاههای تراش و یا فلز اندازه گیری دقیق اسپاركها و دیگر دستگاههای ساخت كه خطوط تولید كارخانجات را تشكیل می دهند و با توجه به اینكه امروزه به انواع سیستمهای كنترول مجهز شده و فرایندهای ساهت با دقت و سرعتی بالا انجام می پذیرد.

امروزه با پیشرفت در علم كامپیوترها دستگاههای CNC متولد شده اند و در پیشرفت بیشتر صنایع قابل بهره برداری هستند ماشینهای ابزار كنترل عددی به طور فزاینده ای در صنایع براده برداری وارد می شوند دقت تكراری بالا كوتاه شدن مدت زمان كار و نیاز كم به ابزارها از دیگر دلایل با ماشین های ابزار كنترل عددی است.

امروزه همه سازندگان ماشینهای ابزار CN خود را كاملاً مقید به رعایت كامل استاندارد Din (ساختمان برنامه) و Din (موقعیت سیستم مختصات) نمی كنند. گاهی برای ساده تر شدن موارد ویژه كاربرد از علائم خاصی استفاده می كنند كه فقط برای محدوده ویژه كاربرد اعتبار دارد.

N حرف اول كلمه انگلیسی Numerical (عددی) و C حرف اول كلمه انگلیسی Control (كنترل)

NC یك مفهوم عمومی برای كنترل عددی است و به دستگاههائی اطلاق می شود كه با نوار سوراخ شده كار می كنند.

CNC به كنترل عددی توسط كامپیوتر اطلاق می شود. پس همه CNCها یك NC نیز هستند ولی به عكس خیر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق حرکت سیمانتیک (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
1:07
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

. 1) سینماتیك

سینماتیك ماشینها عبارت از مطالعه و تجزیه و تحلیلی راجع به حركت نسبی اجزاء ماشینها می باشد. در این تجزیه و تحلیل تغییر مكان، سرعت و شتاب مورد نظر قرار خواهد گرفت.

2. 1) دینامیك

دینامیك ماشین با نیروهای وارد بر اجزاء یك ماشین و حركات ناشی از این نیروها سر و كار دارد.

3. 1) ماشین

یك ماشین وسیله ای است برای تغییر فرم و انتقال انرژی. این ماشین اغلب اوقات از تركیب تعدادی قطعات ثابت و متحرك مشخص می گردد كه به منظور تنظیم قدرت منشاء و كاری كه می بایست انجام شود بین آنها قرار می گیرد.

4. 1) دیاگرام سینماتیكی

در مطالعه حركات اجزاء یك ماشین معمولاً دیاگرامی از اجزاء به گونه ای رسم می گردد كه در رسم آنها از اندازه هایی استفاده می گردد كه در حركت اجزاء مؤثر می باشند. دیاگرام نشان داده شده در شكل 1.1 اجزاء اصلی موتور دیزل نشان داده می شود.

1.5) مكانیزم

یك زنجیره سینماتیكی عبارت از یك مجموعه میله های صلب می باشد كه ضمن اتصال یا تماس به یكدیگر می توانند نسبت به یكدیگر دارای حركت نسبی باشند. اگر یكی از میله ها ثابت بوده و حركت یكی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حركت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی گردد مجموعه را زنجیره سینماتیكی مقید می نامند، اگر یكی از میله ها ثابت درنظر گرفته شده و حركت یكی از میله های دیگر به وضعیت جدید موجب حركت سایر میله ها در وضعیتهای مشخص و قابل پیش بینی نگردد آنگاه مجموعه را زنجیره سینماتیكی غیرمقید می نامند. یك زنجیرة سینماتیكی مقید را موقعی یك مكانیزم می نامند كه اگر مثلاً مطابق شكل 1.1 میله 1 ثابت بوده باشد پیستون و میله رابط (شاتون) به ازای هر موقعیت مشخص لنگ دارای موقعیتی مشخص و معین بوده باشند. بنابراین مجموعه یك زنجیره سینماتیكی مقید و یا یك مكانیزم می باشد.

6. 1) حركت در صفحه

موقعی یك جسم دارای حركت در صفحه خواهد بود كه تمام نقاط آن در صفحاتی موازی با یك صفحه مبنا حركت نماید. این صفحه مبنا، را صفحه حركت می نامند. حركت در صفحه می تواند یكی از سه نوع انتقالی، دورانی و تركیب انتقالی و دورانی باشد.

7. 1) انتقال

اگر جسمی طوری حركت كند كه تمام خطوط مستقیم واقع برروی آن همواره وضعیت هایی موازی همدیگر داشته باشند جسم دارای انتقال خواهد بود. حركت انتقالی مستقیم الخط حركتی است كه در آن تمام نقاط واقع برروی جسم در امتداد خطی مستقیم حركت می نمایند.

8. 1) دوران

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جوشکاری (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
1:07
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات21
حجم فایل774 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

 

اولین امتیاز ثبت شده در فرایند جوشکاری قوس- زیرپودری (SAW) در سال 1935م. به دست آمد که شامل یک قوس الکتریکی زیر بستری از پودر فلاکس می شد. این روش جوشکاری در طول جنگ جهانی دوم توسط شرکت جوشکاری الکتریکی EO Paton   توسعه یافت که معروفترین کاربرد این روش در جوشکاری تانک T-34 بود.

مشخصات فرایند

شبیه به فرایند جوشکاری MIG،  جوشکاری زیرپودری مستلزم تشکیل یک قوس

بین قطعه کار و یک الکترود سیمی بدون پوشش که به صورت مداوم پایین می آید می باشد. فرایندSAW از یک فلاکس برای تولید گازها و سرباره محافظ و همچنین افزودن عناصر آلیاژی به حوضچه ذوب استفاده می کند.

در این روش گاز محافظ لازم نیست. پیش از انجام جوشکاری یک لایه نازک از پودر فلاکس در سطح قطعه کار قرار می گیرد. قوس در امتداد خط اتصال حرکت می کند و پس از انجام جوشکاری پودر اضافی به یک قیف نگهدارنده برگردانده می شود. لایه های سرباره ذوب شده باقی مانده بعد از جوشکاری را می توان به راحتی از بین برد. هنگامی که قوس به طور کامل با لایه فلاکس پوشیده می شود ،اتلاف حرارت به شدت کاهش می یابد. این امر یک راندمان حرارتی بالا به میزان 60٪ فراهم می کند (در مقایسه با 25٪ برای روش قوس- فلز دستی).

در این روش نور و اشعه قابل مشاهده ای وجود ندارد و نیازی به خارج سازی دود و گاز نیست.

مشخصه های اجرایی فرایند

روش SAW معمولا به عنوان یک فرایند تمام مکانیزه یا اتوماتیک انجام می شود. اما به صورت نیمه اتوماتیک نیز می تواند باشد. پارامترهای جوشکاری از جمله جریان ،ولتاژ قوس و سرعت حرکت جوشکاری همگی بر روی شکل ظاهر جوش،عمق نفوذ و ترکیب شیمیایی فلز جوش رسوب داده شده تاثیر می گذارند. از آنجا که جوشکار نمی تواند حوضچه جوش را ببیند ،باید ضریب اطمینان بزرگتری را در تنظیم پارامترها به کار برد.

متغیرهای فرایند

بنا به ضخامت ماده مورد جوش ،شکل اتصال و اندازه اجزا،تغییر متغیرهای زیر می توان باعث افزایش نرخ رسوب و بهبود شکل ظاهری جوش بشوند:

سیم جوشکاری(wire) : روش SAW معمولا به وسیله یک سیم جوش واحد و با هر دو جریان AC و DC انجام می شود. متغیرهای رایج در مورد سیم جوشکاری عبارتند ار:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جوشکاری به روش نقطه جوش (جزوه)

شنبه 16 دی 1396
1:07
جمشید راد
دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات6
حجم فایل57 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جوشکاری به روش نقطه جوش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Bottom of Form

صنایع مدرن و پیشرفته امروزه رقابت شدید در تولیدات صنعتی و نظامی سبب پیشرفت سریع جوشکاری گردید اصولی که از جوشکاری مورد انتظار است این است که:

  1. جوش سریع و تمیز باشد
  2. مخارج تهیه مواد جوشکاری کم باشد
  3. مخارج تهیه ماشین آلات حداقل باشد
  4. به کاربرد همه جانبه واستفاده صحیح در همه جا از دستگاه جوشکاری ممکن باشد.

از دستگاههای سنگین جوشکاری یا دستگاههای زمینی برای جوشکاری ورقهای نازک و غیره نمی توان استفاده کرد.

نقطه جوشها به علت طرز کار صحیح و سریع با استفاده از فک های جوشکاری و مقاومت الکتریکی کاربرد زیادی در صنایع دارند و با اتصال دو قطب به ترانسفورماتور مبدل و فکهای آنها در اثر عبور جریان از نقطه تماس فکها و خاصیت مقاومت جریان به سرعت حوزه مشخصی گرم شده و چون این گرم شدن تا حد ذوب در نقطه مشخص و محدود است به علت سادگی و تمیزی از آنها استفاده می گردد. جریان آب در داخل فکها سبب جلوگیری از ذوب شدن آنها شده و این دستگاهها به اندازه های مختلف ساخته می شوند و علت اصلی ابداع نقطه جوش برای جوشکاری صفحات نازک می باشند که با دستگاههای دیگر جوشکاری به سختی ممکن می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق درباره جوش (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
1:07
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات16
حجم فایل12 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

جوش

5-1 مقدمه:

جوشكاری عبارت است از اتصال و یكپارچه كردم مصالح به یكدیگر به كمك حرارت  با و یا بدون استفاده از فشار و یا مواد پر كننده اضافی.

برای ذوب فلز مبنا و ماده جوش حرارت به كار می رود، تا مواد سیال شده و تداخل آنها عملی گردد.

 معمول ترین روش های جوشكاری، خصوصاً برای جوش فولاد ساختمانی، از انرژی برق به عنوان منبع حرارتی است. بدین منظور اغلب از قوس الكتریكی استفاده می شود. قوس الكتریكی عبارت است از یك تخلیه جریان نسبتاً بزرگ بین الكترود و فلز مبنا كه از میان ستونی و مواد گازی یونیزه به نام پلاسما انجام می پذیرد.

در جوش قوس الكتریكی عمل ذوب و اتصال یا جریان مواد در طول قوس، و بدون اعمال فشار صورت می گیرد.

جوشكاری با استفاده از قوس الكتریكی

جوش های قوس الكتریكی با الكترودروكشدار یكی از مهمترین، ساده ترین و شاید كارآمد ترین جوشی است كه برای فولاد ساختمانی به كار می رود. در محاورات فنی، این روش به نام جوش دستی با الكترود خوانده می شود.

حرارت با برقرار نمودن قوس الكتریكی بین یك الكترود روكش دار و اجزایی كه باید متصل شوند، ایجاد می گردد. مدار جوشكاری در شكل ال- به نمایش درآمده است.

در جریان جوشكاری با ذوب الكترود و انتقال به فلز مبنا، الكترود روكشدار مصرف می شود. فلز الكترود تبدیل به ماده پر كننده شده و قسمتی از روكش به گاز حافظ وقسمت دیگر آن به گل جوشكاری تبدیل می شود. روكش، مخلوطی گل مانند مانند از سیلیكات های سخت كننده و مواد گردی مانند فلوراید ها، كربنات ها، آلیاژهای فلزی و سلولز است. این مخلوط پخته و فشرده شده تا روكشی سخت و خشك و متراكم را به وجودآورد.

روكش الكترود م یتواند وظایف زیر را نیز به عهده داشته باشد:

1-   با ایجاد سپر گازی، هوا را جدا ساخته و قوس را تثبیت كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی (مکانیک)

شنبه 16 دی 1396
1:07
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات39
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تولید دندانه های چرخدنده به روش صفحه تراشی : shaper

 

عملیات شیپر دومین روش اساسی تولید چرخدنده می باشد و می تواند به عنوان

 

مقدمه ای برای مرحله شیو یا سنگزنی باشد یا خود اخرین مرحله تولید یک

 

چرخدنده باشد .

 

اساس عملیات شیو استفاده از یک ابزار برنده به شکل یک چرخدنده می باشد این

 

ابزار برنده وقتی با قطعه بلنک رده شده درگیر می شود قصد دارد چرخدنده ای

 

مناسب برای درگیری با خودش را روی این قطعه خام ایجاد کند. از همین جا

 

نتیجه می شود که اولین شرط ابزار شیپر این است که دارای مدولی برابر با مدول

 

چرخدنده ای که قرار است تولید شود باشد.

 

روش برش چرخدنده روی ماشین های شیپر را می توان با عملیات صفحه تراشی

 

که دران برداشت بارتنها دریک جهت انجام می شود مقایسه کرد. به همین دلیل نام

 

این عملیات را شیپر یعنی صفحه تراشی گذاشته اند.

 

عملیات پرداخت نهایی (shaving)

 

عملیات شیو چرخدنده یکی ازچندین روشی است که برای تکمیل فرایند تولید یک

 

چرخدنده بکار می رود.

 

شیو دنده یک عملیات ماشینکاری پایانی است که مقادیر کوچک فلز رااز روی

 

سطح کاری دندانه های دنده می زداید .

 

هدف از عملیات شیو :

 

هدف از این عملیات تصحیح خطاها در زاویه هلیکال و پروفیل وخارج ازمرکز

 

بودن وهمچنین تصحیح وبهتر کردن صافی سطح دندانه وبرطرف کردن خطر

 

انتهای دندانه ها که محل تمرکز بار در حین درگیری چرخدنده ها می باشد. شیو

 

کاری صدای دنده را کاهش می دهد علاوه بر این که حجم حمل باردنده وعامل

 

امنیت وعمر کارکرد را نیز افزایش می دهد.

 

اگر عملیات شیو کاری به درستی انجام شود می تواند خطاهای نا خواسته ای که به

 

علت عملیات حرارتی در چرخدنده ایجاد می شود و باعث تغییر ابعادی می شود

 

را کنترل کند و این بسیار اسانتر از ان است که بخواهیم خطاها را در عملیات

 

حرارتی کنترل کنیم زیرا یک کار بسیار پر دردسر وگاهی غیرممکن است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق توربو ماشینها (مکانیک)

شنبه 16 دی 1396
1:06
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات174
حجم فایل2.35 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بخش اول

دینامیک سیالات در توربو ماشین ها

مقدمه:

در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.

هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.

وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است،  SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.

اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.

بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.

میدان های جریان مربوط به این اجزا نیز به همان اندازه پیچیده و سه بعدی خواهد بود. از آنجایی که درک رفتار پیچیده این جریان، برای طراحی موفق چنین قطعاتی حیاتی است، وجود ابزارهای تحلیلگر کارآتری که از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) بهره می برند، در پروسه طراحی، اساسی می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تعریف موتور (مکانیک)

شنبه 16 دی 1396
1:06
جمشید راد
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات77
حجم فایل52 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعریف موتور

موتور دستگاهی است که انرژی شیمیایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می  کند و باعث حرکت اتومبیل می شود.

انرژی: قابلیت انجام کار را انرژی گویند.

ماشینها انرژی را به صورت شیمیایی – الکتریکی- مکانیکی- هسته ای و .... کسب می کنند.عمل ماشین تبدیل انرژی دریافتی به صورت دیگر از انرژی است. با انتقال انرژی دریافتی می باشد یک ماشین انرژی را مصرف نمی کند بلکه آن را منتقل می سازد و یا بصورتی دیگر آن را تبدیل می کند.

 واحد کار و انرژی یکی است و برابر ژول(j ) است و چون کار انجام شده مقیاسی ا ز انرژی تبدیل شده و یا منتقل شده است.

نیرو: عاملی است که یا توجه به اثرهایی که روی یک جسم می گذارد، آن را می شناسیم نیرو می تواند سبب حرکت، سکون،  چرخش، له شدن و کشیدن و .... یک جسم شود و نیروهای مختلف را براساس اثراتشان نامگذاری می کنند و احد نیرو در سیستم SI ، نیوتن متر(N.M ) می باشد.

 تعریف توان: توان، کار انجام شده در واحد زمان است. توان یک ماشین مقیاسی است برای مقداری کاری که ماشین در یک زمان معین انجام می دهد.

=P توان                                                              کار

=W کار                                                                  =     توان

=T زمان                                                                         زمان

واحدهای بزرگتر توان اسب بخار است که برابر 75 کیلوگرم بر ثانیه

=PS اسب بخار          

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به baharan است. || طراح قالب bestblog.ir