راه آهن (معماری)

شنبه 16 دی 1396
0:06
جمشید راد
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات51
حجم فایل102 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بخش اول

1-خط عضو اصلی یك راه آهن

 به سه زبان مهم بین المللی (انگلیسی- آلمانی و فرانسه) به ترتیب راه آهن را
 (EISEN bahn)- Rail road- Rail way كو Chemin de fer می نامند.

در حدود 160 سال از عمر آن می گذرد ولی هنوز نه تنها از اهمیت آن كاسته نشده بلكه روز به روز با ارزش و عظمت آن افزوده می شود.

اساس خط از ابتدا تا كنون تغییر چندانی نكرده و دوریل همچنان بموازات همدیگر راه آهن كشورها را می سازند، در حالی كه دیگر قسمت های راه آهن از جمله آلات ناقله كه روی ریلهای موازی می غلتند دستخوش تحولاتی محسوس و ملموس برای استفاده كنندگان شده است.

این تحولات و پیشرفت های محسوس در امر آلات ناقله كه حاصل زحمات شبانه روزی متخصصین كشورها است در سرعت- بار مفید واگن- تامین نیروی برق- طراحی بدنه و راحتی قسمت های داخلی واگن تجلی پیدا كرده است.

در حقیقت كمتر كسی توجهی به ریلهای بی حركت و بی صدا كه روی زمین گسترده‌اند دارد و در حالی كه قطارهای سریع السیر و راحت و لكومتیورهای نیرومند همواره طرف توجه می باشد و اما نباید فراموش كرد كه موفقیت های حاصله در بخش آلات ناقله بدون توجه به پیشرفت هم آهنگ و موزون در خط ممكن و میسر نخواهد شد.

معمولا خط هزینه ای معادل  تا  كل سرمایه گذاری ثابت راه آهن دارد.

خط همواره در معرض تنش های شدید ناشی از قطارهای مسافری سریع السیر و باری سنگینی قرار می گیرد.

اول آنكه وزن وسیله نقلیه را تحمل می كند و دوم آنكه همزمان آن وسیله را هدایت می كند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق دیتیلهای ساختمانی (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
0:05
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات15
حجم فایل9 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

کلیه مراحل ستون سازی و حتی نصب نبشی روی زمین انجام میشود. پس از نصب نبشی زیر سری ستون آماده بلند کردن میگردد پس از نصب ستون در محل که از پیش آماده شده است پل هایی را که از قبل اندازه شده و ساخته شده است در محل  خود قرار میدهند بدیهی است که نبشی های زیر سری باید کاملا تراز بوده و در یک سطح باشد تا تمام تکیه گاههای پلهای سراسری عمل کرد داشته باشند زیرا اگر یک نبشی حتی یک سانتیمتر پائین تر نصب شود برای پل تکیه گاه ایجاد نمیکند.

اگر تکیه گاهها ساده فرض شوند و در  محاسبات احتیاج به قاب صلب نداشته می باشیم کار نصب پل به همین جا خاتمه پیدا می کند فقط برای انکه پل از جای خود نلغزد آنرا با چند خال جوش به نبشی زیر سری متصل مینمائیم ولی با توجه  به آنکه در اثر محدودیت های معماری ایحاد بادبند به مقدار کافی در تمام جهات مقدور نیست ناچارا باید بعضی از قابها را صلب در نظر بگیریم در این صورت برای صلب کردن قاب، گره باید با نبشی بالا سری ولچکی و صفحات ممان گیر مجهز باشند.

عبور پل از بال ستون و نبشی بالاسری

 

عبور دو پل از دو طرف بال ستون (گره خورجینی) یکی از رایج ترین اتصالی است که اغلب مهندسین محاسب در ایران آنرا پیشنهاد مینمایند.

در بازدیدی که از مناطق زلزله بعمل آمد مشاهده گردید که گره خورجینی به نسبت سایر گره ها از آسیب پذیری بیشتری برخوردار است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

دامنه فعالیت های معماران در خلال سلطنت رضا شاه (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
0:05
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات3
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دامنه فعالیت های معماران در خلال سلطنت رضا شاه

جستجو برای یافتن قاموسی جدید و استفاده از مصالح غیر سنتی ، زمینه ایجاد محیطی را در خلال ده های1310 الی 1320 ه.ش. فراهم کرد که روح همکاری در آن بسیار غنی بود .

محسن فروغی معروفترین معمار نسل خود او این مهندس معمار ایرانی که در برنامه زندگی رضا شاه شرکت کرد او در آموزش معماری  به چهره اصلی بدل شد و یکی از بانیان حرفه معماری در ایران بود . فروغی ، فرزند ذکاء الملک فروغی در سال 1313 سمسی از مدرسه عالی هنرهای زیبای پاریس فارغ التحصیل شد . او بلافاصله پس از بازگشت به ایران در سال 1315 شمسی به سمت مربی و مهندس معمار ، هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی به فعالیت پرداخت .

شیوه فروغی در طراحی بنا ای سی مدرن بود . اما در بنا ها با ظرافت به گذشته اسلامی کشور ادای دین شده است .

ساختمان بانک ملی شعبه بازار شاید در میان بنا های عمومی که او می ساخت به بهترین وجهی نشان دهنده سبک او باشد .

این ساختمان با 4110 متر مربع مساحت در دو طبقه و با دو طبقه زیر زمین با استفاده از بتن مسلح ، آجر و ملات سیمان ساخته شده است ، هر چند طرح بنا عقلانی و مدرن است .

محسن فروغی از دانش خویش از معماری سنتی ایران بخردانه استفاده کرده است .

این خردمندی در استفاده از عناصر....ساز و ایوانها ، به ویژه در ضلع جنوبی بنا که ایران با 24 ستون برپا شده آشکار است تزیین برخی سطوخ با کاشیکاری موجب تاکید بر نماهاو ورودی های اصلی بنا شده است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

داربست (معماری)

شنبه 16 دی 1396
0:05
جمشید راد
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات23
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

داربست

داربست سازه ای موقتی است كه از طریق آن شخص می تواند برای انجام عملیات ساختمانی به محل كار دسترسی پیدا كند. داربست شامل هر نوع سكوی كار، نردبان و نرده های محافظ است. داربستهای اصولا به دو دسته تقسیم می شوند:

1-داربستهای مهارشده.

2-داربستهای مستقل.

داربستهای مهارشده

در این گونه داربستها یك ردیف ستونهای عمودی در فاصله مناسبی از دیوار طوری نصب می شوند كه بتوان سكوهای كار (تخته های زیرپایی) را با پهنای مورد نظر برروی آنها سوار كرد. ستونهای عمودی به كمك لوله های افقی داربست به یكدیگر متصل شده و توسط قطعاتی عرضی به نام دستكهای افقی به ساختمان مهار می شوند. این داربست همراه با بالا آمدن ساختمان برپا می شود.

داربستهای مستقل

داربستهای از دو ردیف ستون عمودی تشكیل می شوند كه توسط لوله های عرضی به یكدیگر متصل می گردند. این نوع داربست از ساختمان به عنوان تكیه گاه استفاده نمی كند و به همین جهت برای استفاده در ساختمانهای تیر پایه ای بسیار مناسب است.

تمامی داربستها باید به طور عمودی در فواصل تقریبی m6/3 و به طور افقی در فواصل m6 كاملا به ساختمان مهار شوند. برای انجام این كار همچنین می توان از لولة افقی مهار كه در داخل دیوار یا در عرض درگاهی پنجره قرار می گیرد نیز استفاده كرد و قطعات عرضی داربست را به آنها متصل كرد. در روش دیگر می توان از لوله ای با پایة قابل تنظیم كه در داخل درگاهی قرار می گیرد برای اتصالات قطعات عرضی استفاده كرد. در صورتی كه درگاهی مناسب وجود نداشته باشد باید داربست را به كمك لوله های موربی كه به سمت ساختمان متمایل اند، حایل كرد.

 

داربستها را می توان از مواد زیر ساخت:

1-لوله های فولادی.

2-لوله های آلیاژ آلومینیم.

3-چوب.

خانه های كارگاهی

به طور كلی به خاطر عملیات و ماهیت موقتی محل ساختمان، برای اقامت كاركنان و انبار كردن مصالح نمی توان ساختمانهای دائمی احداث كرد. به هر حال سازنده به سلیقه خود می تواند مناسبترین امكاناتی را كه برای هر پروژه ویژه به صرفه باشد، فراهم سازد. این كار علاوه بر بهبود روابط مدیریت و كاركنان، از میزان اتلاف مصالح در اثر دزدی، خسارات اتلافی و دشمنی نیز می كاهد. هرچه تسهیلات و امكانات رفاهی ایجاد شده در محل ساختمان بهتر باشد، به همان اندازه خشنودی كاركنان حاضر در محل نیز بیشتر خواهد بود و این امر در نهایت به باروری بیشتر منجر خواهد شد.

 

خانه های كارگاهی كاركنان اغلب به یكی از دو صورت زیر هستند:

1-كلبه های چوبی قابل تفكیك.

2-كاروان یا كابین متحرك.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

طراحی پست ۲۰ کیلو ولت و تجهیزات مورد استفاده در آن (گزارش کارآموزی)

شنبه 16 دی 1396
0:05
جمشید راد
دسته بندیگزارش کارآموزی
فرمت فایلrar
تعداد صفحات108
حجم فایل309 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

شرح مختصر :  پست ۲۰ کیلو ولتی که برای استاندارد اجرایی در مواقع بروز خطا در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

پست ۲۰ کیلو ولت خازن گذاری شده . پست ۲۰ کیلو ولتی که برای استاندارد اجرایی های کوتاه مدت در سیستم بکار  می روند و در هنگام کار نرمال سیستم ، یک جریان پیوسته ای از این ترانسفورماتورها  عبور می کند.

پست ۲۰ کیلو ولت  تکفازی هستند که در سیستم های ، ما بین نوتر سیستم و زمین متصل گردیده و جهت استاندارد اجرایی فاز به زمین در مواقع بروز خطا بکار می روند. پست ۲۰ کیلو ولت  زمین کننده ، عموما جریان پیوسته ای نداشته و یا اینکه بطور پیوسته فقط جریان کوچکی را تحمل می نمایند. بسته به نوع کاربرد، پست ۲۰ کیلو ولت  دیگری برای منظورهای متفاوت ، می توانند در این بخش تحت پوشش قرار گیرند.

این ترانسفورماتورها  عبارتند از:

–               پست ۲۰ کیلو ولت  مقسم بار برای بالانس کردن جریان در مدارهای موازی

–               پست ۲۰ کیلو ولت  استارتر، که در موتورهای a.c. بصورت سری و جهت استاندارد اجرایی راه اندازی موتور به کار برده می شوند.

ترانسفورماتور یکی از نیازهای بسیار مهم سیستم‌های انتقال بسیار بزرگ می‌باشد .این بدان علت است که ترانسفورماتور همچون وسیله‌ای برای انتقال قدرت برق به مقادیر واقعی ولتاژ در هر یک از مراحل چندگانه‌ی انتقال و توزیع عمل می‌کند .از مرحله‌ی تولید در منبع تا ولتاژی که احتیاجات مصرف کننده‌را برآورده می‌کند ،ترانسفورماتورهای متعددی در ایستگاه‌های قدرت و شبکه‌های توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند این مجموعه ترانسفورماتورهای متفاوت را می‌توان به دسته‌های گوناگونی تقسیم نمود که

هر یک هدف خاصی را برآورده می‌سازد .این پروژه‌ی پایان نامه به بررسی ترانسفورماتورهای برق قدرت و شرایط خطای مربوط به آن‌ها می‌پردازد .  ترانسفورماتورهای قدرت روغنی حجم اصلی ترانسفورماتورهای قدرت به کاربرده شده در شبکه‌ی انتقال و توزیع برق را تشکیل می‌دهند

این ترانسفورماتورها در مایع هیدروکربنی غیر قابل اشتعال که از تقطیر و پالایش نفت خام به دست آمده‌است قراردارند .نقش این مایع هیدروکربنی محافظت از سیم‌پیچ‌های ترانسفورماتور از آثار زیان‌بار و خاصیت خورنده‌ی محیط می‌باشد .همچنین این مایع  به عنوان یک هادی حرارتی و یا یک وسیله‌ی سرمایشی عمل می‌کند .

این روغن معدنی(نفتی) که در ترانسفورماتورهای قدرت به کاربرده شده‌است ،‌جهت برآوردن این نیازهای بزرگ ، استقامت در برابر اکسیداسیون ،ویسکوزیته ،نقطه‌ی اشتعال ، نقطه‌ی روان سازی ،میزان سوفور مضر ،ولتاژ تفکیک الکتریکی و فاکتور پراکندگی مورد استفاده قرار می‌گرفت .

این توصیه نامه برای یک واحد پست ۲۰ کیلو ولتی و یا مجموعه ای از واحدهای پست ۲۰ کیلو ولتی و برای اتصال به سیستمهای قدرت متناوب با فرکانسهای نامی ۵۰ هرتز و ولتاژهای نامی ۱۱ و ۲۰ و ۲۲ کیلو ولت و نیز سیستم فشار ضعیف بکار می رود . این پست ۲۰ کیلو ولت بصورت شنت و جهت تصحیح ضریب توان به سیستم متصل گردیده و برای کار در فضای آزاد و یا محیط سربسته مورد استفاده می باشد .

فهرست :

مقدمه

معرفی

پست ۲۰ کیلو ولت خازن گذاری شده

پست  ۲۰ کیلو ولت  زمین کننده نوتر سیستم

انواع ترانسفورماتورها

اهداف

تعاریف

عنصر پست  ۲۰ کیلو ولتی

واحد پست  ۲۰ کیلو ولتی

بانک پست  ۲۰ کیلو ولتی

تجهیزات پست  ۲۰ کیلو ولت

وسیله تخلیه پست  ۲۰ کیلو ولت

ترمینالهای خط

ولتاژ نامی Un

سطح عایقی U

خروجی نامی

جریان نامی

تلفات پست  ۲۰ کیلو ولت

تانژانت زاویه تلفات (tan )

حداکثر ولتاژ سیستم Um

دمای هوای محیط

دمای هوای خنک کننده

دمای افزایش یافته ناشی از محفظه پست  ۲۰ کیلو ولت

دمای استاندارد آزمایش

طراحی و ساخت

توان واحد پست  ۲۰ کیلو ولتی

اضافه بار قابل قبول

حداکثر ولتاژ قابل قبول

حداکثر جریان قابل قبول

پلاک شناسایی پست  ۲۰ کیلو ولت

مشخصات کلی پست  ۲۰ کیلو ولت

تعاریف

جریان نامی دائمی

آزمایشات معمول(Routine tets)

اندازه گیری مقاومت اهمی سیم پیچ

کلیات

پست  ۲۰ کیلو ولت  نوع خشک

پست  ۲۰ کیلو ولت  نوع روغنی

کنترانسها

مقدمه

معرفی

طراحی

تعاریف

جریان دائم نامی IN

جریان هجومی نامی

اندوکتانس نامی

فاکتور Q

جریان هجومی نامی

سطح عایقی

افزایش دما

پلاک شناسایی

اطلاعاتی که باید  هر ترانسفورماتور داده شود.

آزمایشها

آزمایشهای معمول

اندازه گیری مقاومت سیم پیچ

اندازه گیری اندوکتانس

آزمایش تحمل منبع ولتاژ مجزا

آزمایش تحمل اضافه ولتاژ القایی

تلرانسلها

مقدمه

معرفی

طراحی

تعاریف

جریان نامی  با فرکانس سیستم IN

ولتاژ  نامی با فرکانس سیستم

جریان نامی با فرکانس تنظیم IA

ولتاژ نامی  با فرکانس  تنظیم UA

فرکانس تنظیم نامی fA

اندوکتانس نامی LA

فاکتور Q نامی QA

جریان  کوتاه مدت نامی IKN

مقادیر نامی

مقادیر ولتاژ و جریان نامی

جریان کوتاه مدت نامی

فاکتور Q نامی

ضعیف ولتاژ و جریان

سطح عایقی

پلاک شناسایی

اطلاعاتی که باید برای هر ترانسفورماتور داده  شود.

آزمایشها

اطلاعات کلی در مورد آزمایشهای انجام شده ، نمونه و خاص در بخشهای بعدی آمده است.

اندازه گیری اندوکتانس

آزمایش تحمل اضافه ولتاژ القایی

اندازه گیری فاکتور Q

اندازه گیری تلفات

تعیین نحوه افزایش دما

تلرانس

مقدمه

طراحی

تعاریف

سیم پیچ اصلی

ولتاژ نامی

جریان زمین نامی

مقادیر نامی

ولتاژ نامی سیم پیچ اصلی

جریان زمین نامی

امپدانس توالی صفر نامی

سطح عایقی

پلاک شناسایی

نوع ترانسفورمر یا ترانسفورماتور

آزمایشها

آزمایشهای نمونه

آزمایشهای خاص

اندازه گیری امپدانس توالی صفر

افزایش درجه حرارت در جریان زمین نامی

تعیین توانایی تحمل جریان کوتاه مدت

تلرانسها

آزمایشات پست  ۲۰ کیلو ولت

کلیات آزمایشهای پست  ۲۰ کیلو ولت به دو نوع زیر می باشند

جزئیات آزمایشات

تلفات پست  ۲۰ کیلو ولت

آزمایش معلول

آزمایش نمونه

آزمایش پایداری حرارتی (آزمایش نمونه)

آزمایشات ولتاژ

برای واحدهای پست  ۲۰ کیلو ولتی

برای بانکهای پست  ۲۰ کیلو ولتی

آزمایش یونیزاسیون پست  ۲۰ کیلو ولت (آزمایش نمونه)

سطوح عایقی و ولتاژهای تست بین ترمینال پست  ۲۰ کیلو ولت و زمین

مقدمه

معرفی

تعاریف

ولتاژ نامی

جریان نامی

محدوده تنظیم

سیم پیچ کمکی

سیم پیچ ثانویه

ولتاژ نامی

جریان نامی

محدوده تنظیم

افزایش درجه حرارت سیم پیچ

سطح عایقی

پلاک شناسایی

آزمایشها

آزمایشهای نمونه

آزمایش های خاص

اندازه گیری ولتاژ بی باری

آزمایش افزایش درجه حرارت

آزمایشهای دی الکتریک

برای عایق غیریکنواخت

تلرانسها

مقدمه

معرفی

حالات مطالعه شده‌ی ترانسفورماتور و نتایج تشخیصی سیستم

ایجاد سیستم

انتخاب روش‌های گوناگون تفسیر خطای پست

داده‌های تحلیل گاز محلول در روغن (خطای پست  )برای کاربر

تست برای شرایط خطا دار ترانسفورماتور

تشخیص خطاهای ترانسفورماتور

روش نسبیت چهارگانه‌ی راجر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خیابان سازی (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
0:04
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات37
حجم فایل58 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

-  23-12-4 روسازی خیابان

23-12-4-1 قشر زیراساس[1]

قشری از مصالح سنگی یا مخلوطی از مصالح سنگی و مواد چسباننده با ویژگیهای فنی مشخص كه بر روی بستر خیابان ریخته می‌شود، قشر زیراساس نام دارد. بسته به شرایط جوی، نوع زمین، امكان دسترسی به مصالح مناسب در منطقه اجرای پروژه و بررسیهای اقتصادی، روش اجرای كار، تعیین و در مشخصات فنی خصوصی درج می‌شود. انواع روشهای تهیه و اجرای قشر زیراساس، باید با مندرجات ذیل این بخش و در صورت نیاز به مشخصات بیشتر با مندرجات نشریه شماره 101 دفتر تدوین ضوابط و معیارهای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور تحت عنوان ”مشخصات فنی عمومی راه(تجدید نظر اول) “ مطابقت نماید.

الف:  زیراساس شنی یا زیراساس سنگی[2]

مصالح مصرفی برای قشر زیراساس شنی، مصالح گردگوشه رودخانه‌ای، مصالح معدنی یا سنگ كوهی شكسته است. انتخاب مصالح باید با توجه به فواصل، امكان دستیابی به منابع فوق و رعایت مسائل اقتصادی در پروژه صورت گیرد.

1-    دانه‌بندی مصالح

دانه‌بندی مصالح باید بر اساس مندرجات مشخصات فنی خصوصی باشد. در صورت عدم وجود این اطلاعات، دانه‌بندی مصالح باید بر اساس روش T27 در محدوده یكی از دانه‌بندیهای مندرج در جدول 23-12-4-1- الف -1 باشد.

جدول 23-12-4-1- الف-1 دانه‌بندی مصالح قشر زیراساس

درصد وزنی رد شده از الك

                              نوع دانه‌بندی اندازه الك

VI

V

IV

III

II

I

 -

 -

 -

 -

100

100

50 میلیمتر (2 اینچ)

100

100

100

100

95 - 75

 -

25 میلیمتر (1 اینچ)

 -

 -

100 - 60

85 - 50

75 - 40

65 - 30

5/9 میلیمتر ( اینچ)

100 - 70

100 - 55

85 - 50

65 - 35

60 - 30

55 - 25

75/4 میلیمتر (شماره 4)

100 - 55

100 - 40

70 - 40

50 - 25

45 - 20

40 - 15

2 میلیمتر (شماره 10)

70 - 30

50 - 20

45 - 25

30 - 15

30 - 15

20 - 8

425/0 میلیمتر (شماره 40)

25 - 8

20 - 6

20 - 5

15 - 5

20 - 5

8 - 2

075/0 میلیمتر (شماره 200)

 

علاوه بر رعایت دانه‌بندیهای فوق مشخصات زیر باید در مورد مصالح مصرفی صدق نماید.

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خوردگی عامل تخریب (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
0:04
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل260 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

- مقدمه:

خوردگی عامل تخریب است که باعث از بین  رفتن فلزات وکاهش عمر آن می شود. بدین منظور جهت محافظت از فلزات باید سطوح فلزات در مقابل عوامل خوردگی مقاوم شوند. یکی از این روشها امکان پوشش دادن سطح است. جهت پوشش دادن از روشهای گوناگون استفاده می شود که یک از این روشها پوشش دادن بدون اعمال جریان است که فلزات مس ونیکل  Cu,Ni)) به عنوان  پوشش صنعتی کاربرد گسترده ای دارند.

2- پوشش دادن فلزات بدون اعمال جریان:

جهت پوشش دادن فلزات بدون اعمال جریان دو روش عمده وجود دارد که عبارتند:  

1- روش غوطه وری                  2- روش الکترولس

3- روش غوطه وری:

ساده ترین مثال، رسوب شیمیایی مس بر روی آهن است که با فرو بردن آهن در محلول سولفات  مس یا نمک دیگری از مس ایجاد می شود. در این روش به وسیله سمانته کردن مس جای آهن را می گیرد. این روش چندان کاربرد عملی در پوشش دادن فلزات ندارد، زیرا پوشش حاصل نازک است و پس از پوشیده شدن کامل با مس فرآیند متوقف می شود. علاوه بر نازکی، پوشش متخلخل می باشد و چسبندگی آن نیز مطلوب نیست.

 پوشش شیمیایی مس از جهت کاربرد صنعتی در دو مورد کاربرد دارد

-         پوشش تزیینی قطعات فولادی

- پوشش ورقه ها و سیمهای فولادی به منظور حفاظت موقت و بهبود خاصیت روغنکاری در حین فرایندهای پرسکاری و کشش عمیق.

برای روشهای مختلف رسوب شیمیایی فلزات مثالهای متعددی وجود دارد از جمله، آلیاژهای مس رابا غوطه ور کردن در محلول نمکهای قلع  دو ظرفیتی با قلع پوشش می دهند  که به منظور کاربرد در عملیات لحیم کاری است. همچنین روی رابر روی آلومینیوم با فروبردن آلومینیوم درمحلولهای گرم و قلیایی زینکات پوشش می دهند تا بتوانند فلزات دیگری از قبیل مس، نیکل و کروم را برروی آن پوشش بدهند. قلع و نقره را می توان با روش شیمیایی بر روی فلزات دیگر پوشش داد و پوششی تزئینی به دست آورد.

4- الکترولس:

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق خاک شناسی (معماری)

شنبه 16 دی 1396
0:04
جمشید راد
دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات88
حجم فایل151 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

اولین طبقه بندی خاك را داكوچایوف انجام داد كه این دانشمند معروف است به پدر خاكشناسی.

شروع كننده و اولیت عامل هوادیدگی باران است كه با نفوذ باران در شكافها باعث بازشدن صخره ها و خورده شدن آنها می شود و وقتی با باد همراه شد این خوردگی بیشتر می شود و در این حالت درروی صخره ها یك لایه نازك خاك متولد می شود كه این خاك ابتدایی ترین خاك است و اصطلاحاً خاك در جا است یعنی در همان بستر متولد شده.

عوامل هوادیدگی خاك:

1-  باران

2-  یخ زدگی یا آب شدن

3-  باد

اقلیم روی خاك یك منطقه تاثیر می گذارد.

عوامل خاكسازی

1- سنگ مادر 2- اقلیم یا آب و هوا 3- پستی و بلندی 4- زمان 5- موجودات زنده

رینی از دانشجویان داكوچایوف بود كه عوامل بالا را عوامل خاك سازی نام نهاد.

خاك: محیطی است یا به عبارت دیگر پوستة نازك سطح خشكیهای زمین را گویند كه بر اساس عوامل اقلیمی برروی سنگ مادر و بر اساس پستی و بلندی در طول زمان به وجود می آید و موجودات زنده در آن نقش دارند.

Pedology خاك: هدف این گروه این بود كه خاك را به عنوان موجود غیرزنده طبقه بندی می كنند.

ادافولوژی: شاخه ای دیگر از علم خاك شناسی است كه به رابطه آب و خاك و گیاه می پردازد.

از نظر این گروه خاك موجودی است زنده كه به عنوان تكیه گاهی برای گیاه و محلی است برای تغذیه و جذب آب برای گیاه هم می باشد. خاك سطحی ترین پوستة قشر زمین است.

تفاوت خاكشناسی و زمین شناسی: در خاك شناسی فقط 200 متر سطح زمین مورد بررسی قرار می گیرد و از آن به پایین مخصوص زمین شناسی.

برای شناخت خاك (شناخت لایه خاك) لازم است حفره ای حفر كنیم كه به آن پروفیل یا نیم رخ گویند. همه خاكها یك نوع پروفیل ندارند.

شرایط پروفیل: اعلام محیط بررسی خاك از نوع سایه بودن یا زیر خورشید بودن و حتماً باید در آفتاب باشد.

1- در نیمكره شمالی پروفیل را طوری می زنیم كه یكی از دیواره های پروفیل به سمت خورشید باشد و همچنین نیم كره جنوبی. ابعاد پروفیل 2m طول 1m عرض 1.5m تا 2m متر ارتفاع كه ارتفاع پروفیل بستگی به منطقه فعال ریشه در چه منطقه یا قرار دارد  یعنی ریشه گیاه چه مقدار رشد می كند.

به هر لایه كه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تحقیق جاده (عمران)

شنبه 16 دی 1396
0:04
جمشید راد
دسته بندیعمران
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات53
حجم فایل39 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

هدف از این نوشته ،توضیح نظریه اصلی برای کار در ساختار جاده و فعالیت های مربوط می باشد . به علاوه نمونه هایی از کار برد های عملی نظریه پایه هم بیان می شود . توجه می شود که این متن میزان خاصی برای اشخاص باشد که برای NVQ و BTECوند و همچنین تحت آموزش های ،انجام تحقیقات بیشتر در مهندسی متمدن قرار می گیرند . محتوای متن برای دانشجویان و مهندسانی که در جستجوی موفقیت های مهندسین تکنسین یا به کار بردن افراد دارای امتیاز هستند مفید خواهد بود .آن هایی که در جستجوی مهارت های ساختاری معتبر توسط NVQ هستند این کتاب برایشان ارزش فوق العادهای خواهد داشت .

کار جاده :نظری وعلمی فاصله میان طرح و تکنیک های ساختاری را پر می کند و یک مقدمه شکل گیری و قابل توجهی را با تنوع بالایی از ساختار و کار اصولی مهیا می کند که حالت کار جاده را می سازد . چاپ پنجم به روز شده است و شامل استاندارد های اروپایی برای تعریف وضعیت ها و تغییراتدر جزییات و تکنولوژی می باشد . نویسندگان امیدوارند که بتوانند تشکر و قدردانی خودشان را به تمام مهندسین ،دانشجویان و دوستانی که به نحوی زمان و دانش شان را در پیشرفت پیشنهادات اراته دادند مخصوصا برای تعیین دیدگاهمان ابراز دارند . قدر دانی های مخصوص David Fanthorbوری مواد و آزمایشاتcarillion,engineer,andy hurrock برای تولید ترسیم هایی از مدیریت ترافیک با استفاده از(cone 0/7) اختصاص داده می شود .

Peter Kendrick

Malcolm cospon

Steve Beresford

Paul mccormick

1-   توسعه بزرگراه

2-   مقدمه :سیستم های جاده اولیه

نیاز به جاده ها ناشی از اختراع چرخ در حدود 5000 سال پیش می باشد ،احتمالا منشا آن در سامورایی (سومری ها )می باشد (3000سال قبل از میلاد )در بریتانیا تاریخ نخستین چرخها به عصر برونزبر میگردد بعضی مطالب خلاصه در مورد جاده های اولیه در قسمت های مختلف جهان مثل عنوان های زیر آمده است :

تمدن چینی

یکی از نخستین و بهترین جاده های شناخته شده جاده ابریشم چین میباشد که تاریخ آن به 2600سال قبل از میلاد بر میگردد چینی ها رمز بافتن ابریشم را کشف کردند و این ماده قیمتی را توسط جاده به هند فرستادند و با دندانهای عاج بر گشتند

ط: امپراطوری پارس 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->

تکنولوژی بتن 1 (فنی و مهندسی)

شنبه 16 دی 1396
0:03
جمشید راد
دسته بندیفنی و مهندسی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات50
حجم فایل56 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بتن چیست؟

بتن در مفهوم بسیار وسیع به هر ماده ای یا محصولی که از یک ماده چسبنده با خاصیت شیمیای شدن تشکیل شده باشد اتلاق می شود. این ماده چسبنده عموماً حاصل فعل و انفعال سیمانهای هیدرولیکی و آب می باشد.

حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولانها، سرباره کوره ها مواد مضاعف، گوگرد، مواد افزودنی، پلمیرها، الیاف و  غیره تهیه شود. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است از حرارت، بخار آب، اتوکلاو، و خلاء، فشارهای هیدرولیکی و متراکم کننده های مختلف استفاده شود. در اینجا سعی می شود از بتنی صحبت شود که مخلوطی از سیمان و آب وسنگدانه و در نهایت مواد افزودنی است.

 اولین سئوالی که در اینجا مطرح است این است که ارتباط بین مواد تشکیل دهنده مخلوط بتن چیست؟ سه امکان وجود دارد: ابتدا ممکن است تصور شود که اصل ماده ساختمانی ماده چسبنده ای است که از هیدرواتاسیون سیمان و آب ناشی شده است و سنگدانه ها بعنوان مواد ارزان و پرکننده این ماده چسبنده می باشند. امکان دوم این است هک سنگدانه های درشت بعنوان سنگهای بنائی که توسط ملات به هم پیوسته اند در نظر گرفته شود و این ملات دوغاب سیمان و سنگدانه های ریزدانه باشد. امکان سوم این است که بتن بعنوان ماده ای از دو فاز مختلف یعنی سیمان هیدراته شده و دانه های سنگی در نظر گرفته شود. بنابراین خواص بتن به خواص هر یک از فازها و فصل مشترک این دو فاز بستگی دارد.

 هر یک از نظریات دوم و سوم محدودیتهایی داشته و می توانند برای بیان رفتار بتن بکار روند. لیکن در نظریه اول این مسائل وجود ندارد. اگرتصور شود که می توان سیمانی ارزانتر از سنگدانه ها نیز تهیه کرد. این سئوال پیش می آید که آیا می توان سیمان و آب را به تنهایی بعنوان یک ماده ساختمانی( بتن( بکار برد؟ پاسخ قطعاً منفی خواهد بود و علت آن تغییرات حجمی بالای خمیر سیمان می باشد. جمع شدگی خمیر خالص سیمان تقریباً به 10 برابر جمع شدگی بتنی با 250 کیلوگرم سیمان در مترمکعب می رسد. همین مسائل برای خزش و وارفتگی نیز مطرح است. علاوه بر این حرارت زیاد تولیدشده ناشی از مصرف سیمان به مقدار زیاد، بخصوص در آب و هوای گرم، سبب ایجاد ترک خواهد شد.همچنین مشاهده می شود که سنگدانه ها نسبت به خمیر سیمان در مقابل حملات مواد شیمیایی پایدارترند اگرچه خمیر سیمان نیز در این محیط های خورنده  نسبتاً پایدار است. بنابراین صرفنظر از قیمت، مواد سنگی در بتن بسیار مفید خواهند بود.

 بتن با کیفیت خوب

سئوال مهمی که در اینجا مطرح می باشد این است که بتن خوب چه بتنی است؟ می توان با توصیف بتن بد تا حدی مسأله را روشن نمود.بتن بد یا ضعیف بتنی است که به روانی رسوب که پس از سخت شدن کرمومی شود و غیرهمگن و بسیار ضعیف خواهد بود. این ماده 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 صفحه بعد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به baharan است. || طراح قالب bestblog.ir